Cene mestnih avtobusov v Kranju ostajajo enake

Foto: Peter Šalamon ŽURNAL24
Foto: Peter Šalamon ŽURNAL24
Mestni svetniki so potrdili nov Odlok o organizaciji in načinu izvajanja gospodarske javne službe mestnih linijskih prevozov v Mestni občini Kranj, podpirajo pa tudi novo koncesijsko pogodbo z Arrivo. S tem bodo cene prevoza za uporabnike ostale enake kot do sedaj.
Oglej si celoten članek

Obstoječe stanje na področju izvajanja linijskega mestnega potniškega prometa v Mestni občini Kranj (MOK) temelji na sklenjeni koncesijski pogodbi za izvajanje gospodarske javne službe mestnega linijskega prevoza na območju MOK s podjetjem Arriva. Konec avgusta se izteka desetletno obdobje veljavnosti pogodbe, spremenila pa se je tudi zakonodaja in načini izvajanja linijskih prevozov. Tako so kranjski svetnice in svetniki sprejeli nov Odlok o organizaciji in načinu izvajanja gospodarske javne službe mestnih linijskih prevozov v MOK. Z njim se bo linijski mestni promet opredelil tako, da ga bodo potniki lahko koristili v največji možni meri. To bo pozitivno vplivalo na zmanjšanje prometa avtomobilov v mestnem središču ter prebivalcem in obiskovalcem mesta omogočilo hiter in varen prevoz.

Osnovni cilji so skrb za prometno varnost in nemoten prevoz potnikov, večja povezljivost, razvoj trajnostne mobilnosti, skrb za čisto okolje, optimizacija storitev prevozov, zmanjšanje prometnih zastojev in obremenjenosti mestnega središča s prometom, višja življenjska raven in kakovost življenja občanov. MOK želi izboljšati tudi mobilnost prebivalcev, zmanjšati zdravju škodljive emisije izpuhov in hrupa, izboljšati prometno varnost, ublažiti prometne zastoje, celovito zasnovati visokokakovosten javni mestni promet, omogočiti dostopnost javnega mestnega prometa vsem skupinam prebivalstva, koncesijsko urediti javni mestni prevoz, kar bo omogočilo vzpostavitev hitrega, pogostega in enakomernega prevoza z avtobusi, prispevalo k manjši izgubi časa udeležencev v prometu, manj vozilom v mestnem središču, znižanju povpraševanja po parkirnih mestih, zmanjšanju onesnaževanja okolja s hrupom in izpušnimi plini, povečanju ugleda mesta z dolgoročno ureditvijo javnega prevoza.

Pri pripravi odloka so upoštevali, da se v določilih jasno opredelijo vsa ključna razmerja med MOK in bodočim koncesionarjem, podrobneje pa se bodo opredelila z javnim razpisom in koncesijsko pogodbo. Poudarek je na transparentnem načinu obračuna povračljivih stroškov koncesionarju, jasni opredelitvi vsebine in postopku razpisa za izbor koncesionarja ter pogojih za sklenitev koncesijske pogodbe. Tudi v naprej pa bodo ostale tudi enake cene mestnega potniškega prometa. "Letna ocenjena vrednost koncesije je okrog 1.800.000 evrov, od tega 1.700.000 evrov za javni mestni potniški promet, ostalo pa za Kranvaj, subvencionirane karte za linijo Kranj – Golnik. Cena bo ostala ista, torej dnevna vozovnica 1 evro, mesečna 10 evrov, letna pa 95 evrov. Naš skupni cilj s koncesionarjem je sicer čim več ljudi uporabljati potniški promet, to pomeni, da tudi del koncesije vežemo na to, kako uspešni bodo in kolikšna bo rast uporabnikov mestnega potniškega prometa," je povedal kranjski župan Matjaž Rakovec.

 

Vozni red je treba uskladiti

Mestni svetniki so podprli nov odlok, podpirajo pa tudi novo koncesijsko pogodbo z Arrivo, so pa ob tem podali tudi nekaj nasvetov. Ivo Bajec (SDS) je tako izpostavila, da so v prejšnjo pogodbo želeli vključiti vozna reda vlakov in avtobusov, "kar pa v novi pogodbi tega spet ni zapisano. Železnica dvakrat na leto izda vozni red in bi tako to lahko vnesli v pogodbo. Sedaj se namreč zgodi, da vozni red avtobusa ni usklajen z vlakom, avtobusi tako večkrat odpeljejo pet minut od prihoda vlaka in potniki morajo dolgo čakati na nov avtobus. Druga stvar pa je, da moramo v koncesijsko pogodbo vnesti pogoj, da morajo vozniki teh avtobusov razumeti slovensko ali vsaj angleško. Zgodilo se mi je že, da se je voznik, ki ni govoril niti slovensko niti angleško, izgubil, potniki pa smo mu zelo težko pomagali, ker nas ni razumel."

Vodja oddelka za promet Slavko Savić mu je pojasnil, da na železniško postajo vsak dan pride 130 avtobusov, kar pomeni, da je povezava zelo dobra in vsi vozni redi so usklajeni z železnicami, saj jih vedno prilagodijo. "To pristojnost ima župan, saj svetnikom za vsak odhod ne sprašujemo. Glede komunikacije pa je v odloku piše, da se morajo vozniki z uporabniki sporazumevati  v slovenskem jeziku, kar bo zapisano tudi v razpisnih pogojih. Dejstvo pa je, da je danes težko dobiti voznike."

"Nekateri otroci imajo to srečo, da jim  ni treba na šolske avtobuse, ampak lahko koristijo mestne avtobuse, kar je zelo dobro, vendar včasih se zgodi, da kakšen avtobus ne pride, kar pa ni dobro. Ob tem pa bi opozorila, da bi tudi v popoldanskem času ogromno otrok v okolici Kranja lahko razbremenilo svoje starše ter v glasbeno šolo, na stadion ali katere druge dvorane prišli z javnim prevozom, vendar je teh bistveno manj oziroma premalo," pa je opozorila Irena Dolenc (NSi).

"Glede neprihoda avtobusov se je lani zgodilo, da jih je prišlo le osem, so pa lahko malce pozni, sploh če gre za kakšna dela na cestah in v prometnih konicah, lahko tudi za 20 minut, kar se žal ne moremo izogniti. V vsakem primeru pa je dobro, da se poda pritožba ter se obravnava in pojasni, zakaj se je to zgodilo. Kar pa se tiče linij, pa so vozni redi določen in omejeni z občinskim proračunom. Toliko kot je bilo določeno v občinskem proračunu, toliko voženj lahko opravimo. Imamo 12 linij, večina pa jih ima frekvenco na eno uro," je razložil Savić. Vodja urada za razvoj, pametno skupnost in projekte Tomaž Lanišek pa je dodal, da ima Mestna občina Kranj že vzpostavljeno digitalno platformo in v njej imajo vedno več podatkov. "Na avtobusnih postajah imamo tako že v živo podatke, kdaj avtobus pride," je pojasnil.

Bojan Homan (SDS) pa je ob tem izpostavil, da z avtobusom danes vozijo večinoma le šolarji in starejši. "Zato je sedaj vprašanje, kako je na avtobuse pripeljati tudi delovno generacijo, ki bo več vozila z avtobusi in ne svojimi avtomobili. Danes je težava v tem, da avtobus zadnjič odpelje ob 22.00 in če delavec dela do 22.00, v službo ne more priti drugače kot s svojim vozilom." V upravi so tako pojasnili, da bodo v prihodnje iskali tudi te rešitve.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.