Sprva bo na voljo za audi Q7, pozneje pa tudi za novi audi A4. Audi že nekaj let beleži naraščanje
prodaje v ZDA, kjer vidi velik potencial za motorje TDI. Gorivo z nizko vsebnostjo žvepla, ki je
potrebno za njihovo delovanje, je od lani na voljo po vsej državi – in ofenziva se lahko začne.
"Motorji TDI porabijo do 35 odstotkov manj goriva kot bencinski motorji, ki so uveljavljeni v
ZDA. TDI lahko igra pomembno vlogo pri hitrem zmanjševanju emisij CO2," pravi Ralph Weyler,
član uprave družbe AUDI AG, ki je pristojen za področje prodaje in marketinga.
Po ugotovitvah ameriške okoljevarstvene agencije EPA (Enviromental Protection Agency) bi ZDA
lahko vsak dan prihranile 1,4 milijona sodčkov surove nafte, če bi samo tretjino vseh osebnih in
lahkih gospodarskih vozil poganjali sodobni dizelski motorji. Vodilna podjetja za tržne raziskave,
kot je J. D. Power, dizelskim motorjem v letu 2015 napovedujejo od 12- do 15-odstotni delež na
ameriškem tržišču, kar je bistven porast glede na trenutne 4 odstotke.
Novi 3.0 TDI s sistemom ultra low emission, ki razvije moč 176 kW (240 KM) in navor 550 Nm,
je hkrati močan in učinkovit motor. Nove tehnologije izboljšujejo zgorevanje v 6-valjnih motorjih:
pri vbrizgavanju prek skupnega voda (common rail) se v sistemu ustvari tlak 2000 barov, prostore za
izgorevanje pa nadzorujejo senzorji. Odločilna novost je sistem za ultra majhne emisije škodljivih
izpušnih plinov v izpušnem delu (ultra low emission system), ki z raztopino diamida ogljikove
kisline v veliki meri odstrani dušikove okside. Motor 3.0 TDI izpolnjuje najstrožji normativ glede
emisij škodljivih izpušnih plinov – LEV-II Bin-5, ki velja v ameriških zveznih državah Kalifornija,
New York, Massachusetts, Maine in Vermont. Audijev vrhunski agregat je že prilagojen tudi za mejne
vrednosti, ki naj bi v Evropi začele veljati leta 2014.
Pri Audiju so poleg omenjenega dizelskega motorja pripravili tudi širok spekter inovativnih
rešitev za prihodnost. Med njimi so na primer učinkoviti bencinski motorji z direktnim
vbrizgavanjem FSI, tehnološki moduli za inteligentni energijski management (IEM), tako imenovani
sistem start–stop in mikrohibrid. Ker imajo pri zmanjševanju emisij CO2 osrednjo vlogo pogonska
goriva, Audi stavi na drugo generacijo bioloških goriv, ki so izdelana ne le iz plodov, temveč
izkoriščajo celo rastlino. Pri razvoju znamka s štirimi krogi sledi jasnemu cilju: pri novih
modelih želijo povečati tako učinkovitost kot tudi športni profil – za še pristnejši užitek v
vožnji.
Audijeva ofenziva z motorji TDI
Audi na severnoameriškem trgu začenja ofenzivo motorjev TDI. Že v prihodnjem letu bo za svoja serijska vozila skoraj sočasno kot v Evropi ponudil dizelski motor 3.0 TDI s sistemom za ultra majhne emisije škodljivih izpušnih plinov.