Pred nekaj dnevi je italijanski dnevnik La Repubblica sporočil, da se v lesenih konstrukcijah mosta
že nekaj časa zabavajo podgane, ki so načele lesene temelje. Rialtu pa počasi, a vztrajno škodujejo
tudi turisti – vsako leto naj bi se jih čez most sprehodilo približno dvajset milijonov. Beneške
oblasti so zaradi propadanja Rialta, ki se pne nad Canalom Grande, najpomembnejšim in zelo
prometnim kanalom v Benetkah, seveda zelo zaskrbljene. In res že hiter pogled na Ponte di Rialto
pove, da je marsikaj narobe – stopnice so poškodovane, marmor je umazan ...
Denarja ni!
Raziskava o stanju mosta in škodi, ki jo delajo podgane, ljudje pa tudi smog in valovanje
vode v kanalu (in še kaj bi se našlo), je v teku, a kljub milijonom evrov, ki jih v mesto nosijo
turisti, denarja za nujno potrebno obnovo Benetke nimajo.
"Občina ta hip nima denarja za obnovo. Skoraj vse vlagamo v projekt Mose, ki bo Benetke varoval
pred visokimi plimami," je pojasnil beneški župan Massimo Cacciari.
Preberite še: |
Ponte di Rialto je eden najbolj prepoznavnih arhitekturnih spomenikov Benetk. Je najstarejši most čez Canal Grande in eden od samo štirih mostov, ki premoščajo kanal. Skoraj 23 metrov širok most, na katerem v dveh vrstah stojijo trgovinice, so začeli graditi leta 1588, končan je bil tri leta kasneje, je pa zelo podoben svojemu lesenemu predhodniku. O kamnitem mostu čez Canal Grande so sicer v Benetkah začeli razpravljati že leta 1503. V naslednjih desetletjih je bilo na mizi veliko predlogov slavnih italijanskih arhitektov; razmišljali so celo, da bi projekt vodil Michelangelo. Most je nazadnje nastal po načrtih beneškega arhitekta Antonia da Ponteja, bil pa je za tiste čase tako drzen, da so nekateri arhitekti da Ponteju napovedali, da se bo kmalu zrušil.