City Safety se ne pusti zaleteti

Foto: Žurnal24 Nevidni žarek stalno premerja šestmetrsko razdaljo pred avtomobilom. Če sistem z
Kar tri četrtine vseh prometnih nesreč se zgodi pri hitrostih do 30 km/h med dvema ali večimi avtomobili.
Oglej si celoten članek

Čeprav se praviloma končajo le z gmotno škodo in lažjimi poškodbami, pa lastnikom in zavarovalnicam po Evropi in svetu na leto povzročijo za milijarde evrov gmotne škode, da o posledicah za udeležence ne govorimo. Volvo je razvil sistem City Safety, ki pri hitrostih do 30 km/h preprečuje ali vsaj omili trke v spredaj vozeče ali stoječe objekte.

 
 

City Safety sicer ne more nadomestiti voznikove nepozornosti in premajhne varnostne razdalje, lahko pa ublaži in v veliko primerih tudi prepreči trke, od česar imajo koristi vsi udeleženci v nesreči, nenazadnje pa tudi zavarovalnice.

Jonas Tisell

 
Deset kilometrov pred trkom manj ...
Sistem s pomočjo optičnega radarja, vgrajenega za vetrobranskim steklom, stalno meri razdaljo do vozila pred avtomobilom. Če zazna, da se vozilu približujemo nevarno hitro, opozori voznika in pripravi vse potrebno za zaviranje v sili. Če se voznik še vedno ne odzove, City Safety začne samostojno zavirati. Če je relativna razlika v hitrosti med avtomobilom in objektom manjša od 15 km/h, se je avtomobil sposoben zaustaviti brez trčenja, če pa je razlika med 15 in 30 km/h, pa zmanjšanje hitrosti pred trkom pomaga kar najbolj ublažiti posledice.


Prav nižja hitrost je ključnega pomena za zmanjšanje posledic nesreč, če do njih že pride. Če je hitrost tik pred trkom le za 10 kilometrov na uro nižja, to pomeni 20-30 odstotkov manj energije, ki se sprosti, in prav toliko manj posledic. Britanska varnostna agencija Thatcham je City Safety v primerjavi s sistemi, ki jih ponuja konkurenca, ocenila z najvišjimi ocenami za zmogljivosti, saj lahko v nasprotju s konkurenco (Mercedesov Distronic Plus in Hondin CMBS) učinkovito zavira v primeru sile.

Jonas Tisell obljublja še varnejšo prihodnost. © Andrej Leban

 
Jonas Tisell, strokovnjak za varnost pri Volvu, je v Ženevi ob predstavitvi sistema za zurnal24.si povedal, da so osnovni elementi sistema zgrajeni iz preizkušene tehnologije in zato tudi dokaj poceni za izdelavo. Prav zato bo City Safety že od začetka na voljo kot serijska oprema v novem volvu XC60, kmalu pa ga bodo razširili še na druga vozila švedske znamke.

Prihodnost bo še bolj varna
Tisell poudarja, da so današnji avtomobili že zelo dobro zavarovani v primeru trčenj, vendar pa so avtomobilski proizvajalci le malo časa namenjali vprašanju, kako nesreče sploh preprečiti. City Safety je tako del evolucijskega procesa, ki bo prinesel še veliko drugih tehnoloških biserov v avtomobile prihodnosti. In kaj bodo počeli ti sistemi? Tisell odgovarja: "K o imate v avtomobil vgrajene kamere in radarske naprave, praktično ni omejitev za sisteme, ki jih lahko vgradimo v avtomobil. Evolucija bo kmalu prinesla sisteme, ki bodo recimo ustavili avtomobil pred pešcem ali preprečevali, da bi voznik zapeljal na nasprotni vozni pas. Vsi ti sistemi so že v fazi razvoja, tehnologija pa postaja vse bolj poceni."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.