Čeprav se praviloma končajo le z gmotno škodo in lažjimi poškodbami, pa lastnikom in zavarovalnicam po Evropi in svetu na leto povzročijo za milijarde evrov gmotne škode, da o posledicah za udeležence ne govorimo. Volvo je razvil sistem City Safety, ki pri hitrostih do 30 km/h preprečuje ali vsaj omili trke v spredaj vozeče ali stoječe objekte.
City Safety sicer ne more nadomestiti voznikove nepozornosti in premajhne varnostne razdalje, lahko pa ublaži in v veliko primerih tudi prepreči trke, od česar imajo koristi vsi udeleženci v nesreči, nenazadnje pa tudi zavarovalnice. Jonas Tisell |
|
Sistem s pomočjo optičnega radarja, vgrajenega za vetrobranskim steklom, stalno meri razdaljo do vozila pred avtomobilom. Če zazna, da se vozilu približujemo nevarno hitro, opozori voznika in pripravi vse potrebno za zaviranje v sili. Če se voznik še vedno ne odzove, City Safety začne samostojno zavirati. Če je relativna razlika v hitrosti med avtomobilom in objektom manjša od 15 km/h, se je avtomobil sposoben zaustaviti brez trčenja, če pa je razlika med 15 in 30 km/h, pa zmanjšanje hitrosti pred trkom pomaga kar najbolj ublažiti posledice.
Prav nižja hitrost je ključnega pomena za zmanjšanje posledic nesreč, če do njih že pride. Če je hitrost tik pred trkom le za 10 kilometrov na uro nižja, to pomeni 20-30 odstotkov manj energije, ki se sprosti, in prav toliko manj posledic. Britanska varnostna agencija Thatcham je City Safety v primerjavi s sistemi, ki jih ponuja konkurenca, ocenila z najvišjimi ocenami za zmogljivosti, saj lahko v nasprotju s konkurenco (Mercedesov Distronic Plus in Hondin CMBS) učinkovito zavira v primeru sile.
Prihodnost bo še bolj varna
Tisell poudarja, da so današnji avtomobili že zelo dobro zavarovani v primeru trčenj, vendar
pa so avtomobilski proizvajalci le malo časa namenjali vprašanju, kako nesreče sploh preprečiti.
City Safety je tako del evolucijskega procesa, ki bo prinesel še veliko drugih tehnoloških biserov
v avtomobile prihodnosti. In kaj bodo počeli ti sistemi? Tisell odgovarja:
"K
o imate v avtomobil vgrajene kamere in radarske naprave, praktično ni omejitev
za sisteme, ki jih lahko vgradimo v avtomobil. Evolucija bo kmalu prinesla sisteme, ki bodo recimo
ustavili avtomobil pred pešcem ali preprečevali, da bi voznik zapeljal na nasprotni vozni pas. Vsi
ti sistemi so že v fazi razvoja, tehnologija pa postaja vse bolj poceni."