In niso le romantične komedijo s Hughom Grantom tiste, ki gledalce po svetu
prepričujejo, naj
poletijo v Veliko Britanijo. Film, ki je spodbudil zadnjo oglaševalsko kampanjo
- začela se je v
ponedeljek -, je potovanje v preteklost. Kostumska drama Elizabeta: Zlata doba
(Elizabeth: The
Golden Age) s Cate Blanchett v vlogi kraljice Elizabete I. je tisti film, za
katerega britanski
turizem upa, da bo v Anglijo zvabil zgodovinske navdušence iz Evrope in od
drugod. "Set-
jetters" je vzdevek za vse turiste in popotnike, ki jih vleče na lokacije, kjer
so snemali uspešne in m
anj uspešne filme.
Najboljša brezplačna reklama
P
ariz je bil s "set-jetterji" preplavljen zaradi filmov Da Vincijeva šifra in
Amelie, Nova Zelandija je imela več turistov tudi
zaradi Gospodarja prstanov, Anglija pa po Harryju Potterju zdaj torej stavi na
Elizabeto. Da
"filmski turizem" zares obstaja, so Britanci potrdili tudi s tem, da so v Los
Angelesu in Mumbaju
že odprli "filmski turistični pisarni". V britanski turistični organizaciji so
povedali:
"Snemanje je
odličen način za oglaševanje neke destinacije. To je priložnost, da obiskovalce
- med njimi
predvsem Američane - spomnimo, kako čudovita je Velika Britanija. Če izberemo
pravi film, je to
brezplačna reklama za neko mesto ali znamenitost, ki jo vidijo milijoni ljudi po vsem
svetu."
|
Cate Blanchett je že drugič stopila v čevlje kraljice Elizabete. © Reuters |
Spletna stran VisitBritain (natisnili so celo "filmske zemljevide", ki obiskovalce vodijo po l okacijah, videnih v filmih) zato zdaj močno računa na Elizabeto - "nujen" je ogled Westminstra v Londonu, katedrale v Winchestru, Cambridgea ... In ker si skoraj tri četrtine vseh, ki bi radi obiskali Veliko Britanijo, namerava ogledati gradove, trdnjave, graščine ... je Elizabeta logična izbira. Tudi filmi o Harryju Potterju so odlično opravili nalogo in v številne katedrale, gradove in kolidže pripeljali trume obiskovalcev.