Če se vam zdi, da ne zmorete opraviti svojega dela, ker vam konstantno zmanjkuje časa, poskusite za
to najti razlog. Vzemite si čas in premislite, kaj lahko storite, da stresne dejavnike odpravite.
Šele nato se boste rešili začaranega kroga in začeli v roku opravljati svoje delo.
Če niste dobro organizirani
Če opazite, da se vam delo kopiči zaradi lastne raztresenosti ali
neorganiziranosti, lahko ukrepate sami. En dan se načrtno opazujte, kaj počnete znotraj vašega
delovnega časa. Če ste v osmih urah trikrat na kavi, enkrat na kosilu, petkrat poklepetate s
sodelavci, ko se sprehodite skozi pisarne, o brskanju po spletu in telefoniranju domov pa raje ne
bi izgubljali besed, potem se najprej zamislite, nato pa naredite načrt, kateri od »stranskih
aktivnosti« se boste odpovedali, da boste pridobili več časa za delo. Bolje malo več organizacije v
službi, kot da delo, stres in slabo voljo nosite domov ter slabo spite vse do jutra, ko se agonija
nadaljuje.
Če imate preveč dela
Morda si ga nalagate sami in nato ugotovite, da tako ne bo šlo, morda pa vam ga dajejo drugi.
Dejstvo je, da je dela preveč za vas, zato si morate najti pomoč. Če se torej tudi s pravo
organizacijo in hitrim ukrepanjem ne da postoriti vsega, se najavite pri nadrejenem in mu s primeri
razložite, koliko časa vam vzame ena zadolžitev in koliko druga, zato bi radi prosili za pomoč.
Morda potrebujete kakšnega študenta, morda pa si lahko delo le razdelite med sodelavci.
Če ne veste, kaj delate
Velikokrat so naloge nejasne, zato se z lahkoto znajdete v situaciji, ko dobite neko
zadolžitev, pa niste prepričani, kaj sploh zahteva od vas, kaj šele, kako se jo lotiti. Ne delajte
si stresa, temveč stopite do sodelavca, ki se je morda s podobno nalogo že spopadel in ga vprašajte
za nasvet. Če nihče ne ve, za kaj gre, naj vam ne bo nerodno stopiti tudi do nadrejenega.
Navsezadnje mora biti delo čim prej opravljeno, zato ne izgubljajte časa. Bolje prej kot slej,
kajti dlje boste čakali, bolj se bo šef spraševal, kaj za vraga ste počeli vmes. Nič?
Če vas pogosto kličejo od doma, jim razložite, da se v službi ne smete pogovarjati, razen če imajo povedati kaj nujnega. |
Če so elektronska sporočila, telefonski pogovori in obiski ali pogovori s sodelavci na delovnem mestu neprostovoljni, torej brez vaše iniciative, vam zagotovo vzamejo še več časa kot tisti dejavniki, ki so posledica vaše neorganiziranosti. Če vas pogosto kličejo od doma, jim razložite, da se v službi ne smete pogovarjati, razen če imajo povedati kaj nujnega. Če ste obsedeni od preverjanja elektronskih sporočil (in to niso službene zadeve), med delom preprosto izklopite svoj e-mail. Tako boste imeli tudi dobro motivacijo, da z delom končate nekaj minut prej in nato še pregledate elektronsko pošto.
Če imate prevelik nered
Morda imate ves čas preveč stvari na delovni mizi, zato v vsej zmedi izgubljate pripomočke za delo, ki jih nujno potrebujete, ali pa založite pomembne papirje. Vzemite si čas in si pred začetkom dela uredite delovno površino. Vse, kar ne spada tja (slike, spominki, časopisi, malica ipd.) pospravite v predale ali kakšno torbo in jih uporabite le med odmorom.
Če ste iztrošeni
Če že pol leta niste imeli prostega dne, delali pa ste ves čas in celo v nadurah, potem ni nič čudnega, da ste iztrošeni in da se vam je delo začelo nalagati. Namesto, da tonete še globlje, pojdite k nadrejenemu in zaprosite za dopust. En teden ali pa le podaljšan konec tedna, verjemite, pomagal bo. Seveda pa v tem času ne smete misliti na delo. Zamotite se s pogledom na naravo, odklopite ga z dobro knjigo ali miselno igro. Vse za to, da se vaše misli spočijejo in regenerirajo.