Ko ti Nike in Puma rečeta ne

Foto: Žurnal24 "Verjel sem v svojo idejo!"
Začetek velike zgodbe o uspehu izhaja iz vinarske družine. Mario Moretti Polegato, ustanovitelj in direktor podjetja Geox, prihaja iz družine, ki slovi po penečem vinu. Zaradi obiska vinskega sejma v ZDA pa ga je pot ponesla čisto drugam.
Oglej si celoten članek
Vse se je začelo na vročem soncu
Mario Moretti Polegato se je med obiskom nekega vinskega sejma v ZDA odpravil na daljši sprehod. Med hojo po vročem soncu je opazil, da so se njegove noge začele potiti, čutil je, da so njegova stopala pekoča. Takrat se je odločil, da bo v svoje športne čevlje naredil manjše luknjice, ki mu bodo omogočale prezračevanje in preprečevale hitro potenje.
Ko je prišel v Italijo, je razvil še material, ki diha in je hkrati neprepusten za vodo. Patent, ki je bil plod njegovega dela in domišljije, je želel prodati različnim proizvajalcem čevljev, saj je bila vodoodporna membrana zares prava revolucija v čevljarski industriji.

Zaprta vrata
Mario Moretti Polegato se je tako odločil, da bo svojo idejo o čudežni membrani predstavil različnim proizvajalcem čevljev. Toda v njegov patent ni nihče zares verjel. "Najprej sem potrkal na vrata podjetja Nike, kjer so me zavrnili. Podobno se mi je zgodilo tudi pri Reeboku, Timberlandu, Adidasu in Pumi," razlaga 55-letni poslovnež.
Zgodba o čudežni membrani bi se lahko tukaj končala, če ne bi Mario zares verjel v svojo idejo. Prepričan je bil, da bo njegov patent doživel uspeh, in tako se je rodil Geox.

 
 
Združeni zemlja in tehnologija
Leta 1989 se je začela pisati ta neverjetna zgodba o uspehu. Polegato je ustanovil svojo lastno znamko Geox. Geo v grščini pomeni zemljo, x pa pravzaprav pomeni tehnologijo. Tehnologijo, s katero se je začel ukvarjati Mario, da bi preprečil potenje stopal v čevljih. "Tako se je rodila membrana, narejena iz milijonov majhnih por, ki ne prepuščajo vode. Zato gre lahko znoj ven, voda pa noter ne more. Takšna obutev ostane nepremočljiva in hkrati prepušča znoj," je prepričan Mario.


Tovarniški obrati so začeli pred dobrimi desetimi leti

Njegove ideje so se uresničile in leta 1996 je Geox popolnoma zaživel. Tovarniški obrati so delali s polno paro in kmalu se je število zaposlenih dvignilo s pet na dobrih pet tisoč. Vsako leto v Geoxu naredijo okoli deset milijonov čevljev, ki jih prodajajo že v 68 državah po svetu.

Številke gredo v nebo

Čeprav sta tekstilna in obutvena industrija pod vplivom konkurence, pa Geox doživlja približno 30-odstotno letno rast prodaje. Skrivnost se po Polegatovih besedah skriva prav v tehnoloških inovacijah, saj so udobje, lep izgled in skrb za zdravje pri kupcih še vedno na prvem mestu. "Zato kupcem, ki nas poznajo, ni težko odšteti približno sto evrov za par udobnih čevljev. Še posebno, če gre za kakovost,“ je prepričan Polegato, ki verjame v uspeh tudi na slovenskem trgu.

 
 

Moj uspeh ni nič posebnega. Ves recept se skriva v dejstvu, da moraš verjeti vase in v lastno idejo.

Mario Moretti Polegato

 
Bo tudi Slovenija zgodba o uspehu?
Mario Moretti Polegato je prepričan, da mu bo na slovenskem trgu uspelo prodati približno 60.000 čevljev na leto. "Znano je, da v Sloveniji prodate približno pet milijonov čevljev na leto, kar pomeni, da na vsakega posameznika pride približno 2,3 para na leto. Če bomo dobri, nam bo uspelo zagotoviti dva odstotka tržnega deleža tudi v Sloveniji," je optimstičen Polegato.

Na vrh z membrano
Polegato je prepričan, da zgodbe tu še ni konec. Za prihodnje leto namreč pri Geoxu načrtujejo še specializirano športno obutev, za katero so prepričani, da bo postala pravi hit. "Vedno moramo biti v koraku s časom, drugače nas lahko povozi konkurenca, ki je na našo membrano že postala pozorna. Zanimivo je, kako jo nenadoma hvalijo tudi tisti, ki na samem začetku niso verjeli vanjo," se nasmeje peti najbogatejši Italijan, ki je s tremi milijardami dolarjev premoženja na Forbesovi lestvici na 287. mestu.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.