Najboljša avtorska fotografija Bućanovi

Foto: Žurnal24 Najboljšo avtorsko fotografijo je naredila Vanja Bućan.
V Cankarjevem doma so odprli razstavo nagrajenih in izbranih fotografij 14. Emzinovega natečaja Fotografija leta 2008. Prvo nagrado za najboljšo avtorsko fotografijo je strokovna žirija dodelila Vanji Bućan.
Oglej si celoten članek

Vanja Bućan je prvo nagrado za najboljšo avtorsko fotografijo dobila za niz osmih barvnih prizorov pod šifro Drugo nadstropje. Kot je nagrado utemeljila Kolar Sluga, niz izstopa s svojo živostjo in čustveno polnostjo. Relativna temačnost in prostorska omejenost sta v napetem razmerju s polno barvo in vehemenco. Napetosti zapolnijo posamezna dela z različnimi, a vselej zelo intenzivnimi občutki. ˝Fotografije stopajo v zanimivo celoto še na konceptualni ravni, saj jih povezuje vselej na videz nepomembno hipno dogajanje v istem prostoru. Fotografsko oko danes zelo težko najde povsem nove podobe kot tudi pristope; slednje velja tudi za izbrani ciklus, ki kljub temu (in konkretnemu namigovanju na slavne predhodnike) sveže nagovarja gledalca,˝ je v imenu žirije zapisala Kolar Sluga.

Manca J. Hessabi najbolj prepričljiva s reportažno fotografijož

Nagrado za najboljšo reportažno fotografijo je prejela Manca Juvan Hessabi. © Anže Petkovšek/Žurnal24

 
Nagrado za najboljšo reportažno fotografijo je dobila Manca Juvan Hessabi. Ta si je nagrado za reportažno fotografijo prislužila s ciklusom devetih črno-belih fotografij pod šifro Inshallah. Žirijo je ciklus prepričal s kvaliteto vsakega posameznega dela ter izjemno učinkovito povezavo v celoto. Kraj in čas dogajanja - sodobna muslimanska družba - sta prepoznavna že na prvi pogled, vendar avtorico ne mika zgolj eksotičnost, kar je pogosta značilnost fotografij, posnetih v daljnih deželah. Prav njena izjemna sposobnost nevsiljivega približevanja upodobljenemu zgodbo poglobi in ji da neizmerno privlačnost. ˝Ciklus lahko beremo kot oceno dogajanja v iranski družbi, a težo sodobnosti začutimo, ko si tukaj postavimo enaka vprašanja o identiteti, razumevanju in svobodi. Povezava besedila in slike preizprašuje temelje žanra, saj prav reportažo neločljivo povezuje in vsebinsko določa besedilo. A konkretno lahko dobi razsežnejše pomene, faktografija pa zaradi učinkovito podane slikovne podobe preseže samo sebe in postane univerzalna pesem,˝ je zapisala Kolar Sluga.

Žirija je podelila še dve nagradi za avtorsko fotografijo. Drugo nagrado je prejela Nataša Košmerl za serijo šestih barvnih fotografij pod šifro September, tretjo pa Jernej Skrt za deset črno-belih fotografij pod šifro Marjetica. Poleg nagrajenih so v Cankarjevem domu na ogled tudi izbrane fotografije 27 avtorjev.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.