Najboljše orožje je seks

Foto: Mimi Antolovič
Foto: Mimi Antolovič
Muzikal Lizistrata. V njem mora plesati vse, od igralcev do kulis, meni režiserka Mateja Koležnik, zaradi Roze pa bodo plesale 
tudi besede.
Oglej si celoten članek

Mestno gledališče ljubljansko (MGL) se je v največjem projektu sezone spopadlo z izzivom, kako posodobiti 2.400 let staro Aristofanovo komedijo Lizistrata in jo povrhu vsega spremeniti v muzikal, levji delež preobrazbe pa prepustilo Andreju Rozmanu - Rozi, ki je napisal besedilo, in avtorju glasbe Cocu Mosquitu iz priljubljene hrvaške zasedbe Jinx.

Foto: Saša Despot Mateja Koležnik Drama o ženskah dveh vojskujočih se dežel, ki se odločijo, da bodo naredile konec vojni tako, da bodo svojim moškim odrekle spolne usluge, se je iz stare Grčije preselila v 60. leta prejšnjega stoletja, parlament je zamenjala televizija, Šparto in Atene pa Lepenija in Krasonija.

Bolj nežna kot vulgarna

"Vesel sem bil povabila k projektu, še preden sem prebral originalno Lizistrato. Potem se mi je zazdelo malo bolj zapleteno," je o prvem srečanju z izvirnikom dejal Roza, ki zaradi velikega števila oseb najprej ni vedel, kam v današnji svet bi jo postavil, nato pa je ženskam prepustil, da namesto parlamenta zavzamejo televizijo. In prav to se zdi režiserki Mateji Koležnik največja vrednost, saj je Roza ekipi MGL s televizijo "omogočil, da na neki način le lahko smešimo čas, v katerem živimo, ne glede na to, da to počnemo znotraj žanra, ki je načelno zelo puhoglav".

Lizistrata, ki je ob izdatnem prispevku koreografa Matije Ferlina, scenografa Marka Japlja in kostumografa Alana Hranitelja postala retro pop muzikal, je v 60. leta postavljena tudi zato, ker je po besedah Koležnikove žensko gibanje takrat še imelo svojo potencialno družbeno in politično moč, komedija mesa, ki je bila po Aristofanu tudi precej vulgarna, pa je postala nežnejša in duhovitejša. To, kot pravi dramaturginja Ira Ratej, "ustreza našemu času, saj imamo mesa po vseh medijih več kot zadosti".

Plesati mora vse

"Pri muzikalu mora plesati vse. Plesati morajo ljudje in kulise," je svoj pogled na muzikal opisala Koležnikova; režiserka je še najbolj ponosna na igralsko ekipo, ki poje in pleše na več kot 40 minut glasbe oziroma songov, ki se jim morda obeta tudi življenje zunaj teatra. "Dosegli smo, da songi zvenijo, kot da so prišli iz ene glave," je nad njimi navdušen Coco Mosquito, ki se mu sicer za nekatere zdi škoda, da bi ostali samo del predstave, enako pa o njihovi poslušljivosti meni Roza, ki je kakšnega že po enem poslušanju v glavi nosil še nekaj dni.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.