Tudi tistih, ki z njim najbrž nikoli ne bodo poleteli. O airbusu A380, največjem potniškem letalu
na svetu, smo že pisali. Danes lahko spet stopite na krov airbusa A380, ki je v lasti Emirates
Airline in od prvega avgusta leti med Dubajem in New Yorkom. 73 metrov dolgi in 24 metrov visoki
Airbusov dvonadstropnik, ki bo lahko naenkrat peljal kar 853 potnikov (čeprav se letalski
prevozniki za zdaj odločajo za različice za "samo" 525 potnikov), je vsekakor nekaj posebnega, in
to ne samo zaradi velikosti. Prvič se je na preizkusni polet dvignil aprila 2005 v Franciji, prvi
komercialni polet pa se je zgodil oktobra lani – Singapore Airlines, prvi letalski prevoznik,
ki je prevzel največje potniško letalo, je svojega orjaka poslal iz Singapurja v Sydney.
Iz postelje še pod prho
Airbus A380 – brez postanka lahko preleti dobrih 15.000 kilometrov – je bil
verjetno najtežje pričakovano letalo vseh časov. O njem se je ogromno pisalo in še več ugibalo.
Tudi zaradi udobne, razkošne in visokotehnološke notranjosti. Samo nekaj dejstev. V kabini je hrupa
pol manj kot v boeingu 747 in zračni pritisk je višji. Oboje naj bi pripomoglo, da bodo potniki z
letala stopili manj utrujeni. Okna so večja, prostora nad glavami potnikov je več, v prvem razredu
se bodo potniki pretegovali na udobnih sedežih/posteljah in polet preživljali kar v nekakšni
ograjeni sobici, ne manjkajo pa niti prhe ... Da o LCD-zaslonih v naslonjalih sedežev in
priključkih za najrazličnejše igračke sploh ne govorimo. Največ razkošja si bodo seveda kupili
tisti, ki bodo leteli v prvem in poslovnem razredu (na nekaterih letalih jih bodo čakali bari,
kotiček za sproščanje, telovadnica ...), vsak letalski prevoznik pa bo velikansko letalo opremil
nekoliko drugače.
Preberite še:
|