Pripeljal bo zvezde

Foto: Žurnal24 Hannes Eder išče nove načine trženja glasbe, tudi prek digitalnih knjižnic na mo
Hannes Eder. Človek, ki je pri največji založbi na svetu odgovoren za območje nekdanje Jugoslavije.
Oglej si celoten članek

Hannes Eder je pri 13 letih začel v punk bendu, 23 let pozneje pa prevzel avstrijsko podružnico založbe Universal, ki jo vodi že šest let. Založba pri kateri so tudi U2, je že začela svoj pohod na območju nekdanje Jugoslavije in v dobi slabe prodaje cedejev ustvarja nove metode prodajanja glasbe.

 

Kako lahko primerjamo slovenski glasbeni trg z drugimi trgi na območju nekdanje Juge?

Slovenski trg je majhen, tako kot avstrijski, hkrati pa zelo dobro razvit – ponujate vse od narodno-zabavne do klasične glasbe. Veliko imate tudi lokalnih izvajalcev, ki pa se jim zaradi upada prodaje cedejev in majhnosti trga ne splača veliko vlagati v produkcijo albuma.

 

S to težavo se srečujejo predvsem manj komercialni glasbeniki ...

Pa tudi komercialni. Denimo vaša Siddharta je prvi album prodala v zavidljivih številkah, drugega malo manj, tretjega pa skoraj nič. Kar ne pomeni, da je bil tretji album popolna polomija. To je pač realno stanje prodaje cedejev, čeprav poslušanje glasbe nasploh narašča.

 

Hecno je, da poslovneži znova združujejo trg nekdanje Juge.

V mojem primeru lahko celo rečete, da znova združujem trg nekdanje Avstro-ogrske.

 

Težave nelegalnega nalaganja glasbe s spleta je to, da ima večina maldih na koncu tisoče datotek mp3, ki jih nikoli ne posluša.
Hannes Eder o downloadanju

 

Je prihodnost glasbe v digitalni glasbi? Pri nas se ta model prodaje ni izkazal za uspešnega.

Prihodnost prodaje glasbe je predvsem v kreativnih modelih prodaje. Eden od takšnih je model 360, kjer založba trži glasbenika kot celoto. Prevzame prodajo vsega, kar je povezano z njegovim imenom, tudi majice, koncerte, reklamne oglase in drugo. Težava brezplačnega oziroma nelegalnega nalaganja glasbe s spleta je, da ima večina mladih na koncu na tisoče mp3 datotek, ki jih nikoli ne posluša – takrat kopičenje postane pomembnejše od poslušanja, to pa nima prihodnosti. Odgovor ni v količini.

 

Je prodaja glasbe prek mobilnikov perspektivna?

Je! To je nekaj, kar razvijamo tudi na slovenskem trgu prek Orto Muziq – uvajamo digitalno knjižnico, kjer si boste glasbo lahko izposojali za določen čas tako kot knjigo v klasični knjižnici. Mobilni telefon je najbolj osebna naprava vseh časov. Raziskave kažejo, da mobilnik v povprečju od nas ni nikoli oddaljen več kot dva metra – tudi ko spimo, ga imamo blizu. Z njim se zbudimo in z njim gremo spat.

 

Koliko Evropa še zaostaja za Združenimi državami Amerike?

ZDA in Japonska sta še vedno daleč pred Evropo, kar se tiče digitalne prodaje glasbe prek mobilnikov. Sta pa dobro ogledalo tega, kar nas čaka v prihodnosti.

 

Je res, da Sazas Universalu dolguje denar?

V Sloveniji se bo moralo na področju avtorskih pravic še veliko stvari spremeniti. Vaše združenje avtorjev Sazas se bo moralo prilagoditi razmeram in iti v korak s časom. Gre za proces, z njimi smo nenehno v pogovorih – zaradi njihove politike se lahko slovenski trg zapre, tega pa najbrž nočete.

 

Bomo v Sloveniji kmalu videli kakšno svetovno zvezdo?

Zelo kmalu! Še pred božičem. V sklopu Orto Muziq bomo pripeljali enega od mojih najljubših bendov – za zdaj vam ne smem izdati, za koga gre, je pa eden izmed izvajalcev v promo videu.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.