Stritarjevo nagrado, ki je bila podeljena že 12., je Goran Dekleva prejel od žirije Društva slovenskih pisateljev. Poleg tega mu pripada finančna donacija v višini 1.400 evrov.
Dosedanji prejemniki |
|
Doslej so nagrado prejeli Mitja Čander, Petra Vidali, Ignacija Fridl, Vanesa Matajc, Urban Vovk, Lucija Stepančič, Alenka Jovanovski, Petra Pogorevc, Gorazd Trušnovec, Tina Kozin in Jelka Ciglenečki. |
Dekleva je dejal, da je sleherna kritika le ena od možnih interpretativnih rdečih niti ter je v prvi vrsti notranji samogovor. "Kritike se ne lotiš pisati z namenom, da bi prejel nagrado. To je pisanje, ki ga opravljaš, ker te to na nek način veseli. Seznam dosedanjih nagrajencev pa me postavlja v spoštovanja vredno družbo," je povedal mladi kritik.
Curriculum vitae
Goran Dekleva (1978), ki je študiral zgodovino ter primerjalno književnost in literarno
teorijo na Filozofski fakulteti, je debitiral pred dobrimi sedmimi leti v reviji Literatura z
zapisom o knjigi Petra Semoliča Vprašanja o poti. Prva leta je pisal predvsem daljše kritiške
zapise za Literaturino kritiško rubriko, ves čas pa je precej intenzivno sodeloval tudi z radijskim
medijem: najprej na radiu Študent, kasneje je opozoril nase z lastno avtorsko oddajo na radiu Kaos,
nazadnje pa postal redni sodelavec nacionalnega radia.
Ključen premik v njegovi kritiški karieri se je po mnenju žirije zgodil z njegovim "prisilnim" prestopom v krajšo kritiško formo, ko je začel pisati za Delove Književne liste. V tem kratkem času so se lastnosti dobrega literarnega kritika, ki jih njegovo pisanje sicer izkazuje že od začetka, zgostile v dve danes redki dobrini tovrstnega početja.
Temeljitost in globina strukturne analize
Prva je temeljitost, s katero se Dekleva loti sleherne pesniške zbirke, in ta temeljitost
sega od študioznega vpogleda v celoten pesniški svet avtorja, o katerem piše, do uvida v poslednji
verz konkretne pesniške knjige. Tako rigorozen pristop vzbuja zaupanje v drugo dobrino njegovega
kritiškega pisanja. Ta pa je moč strukturne analize pesniškega gradiva. Dekleva se do njegovih
estetskih kvalitet ali spodrsljajev ne dokoplje z improviziranim emocionalnim instrumentarijem,
ampak z racionalno analizo semantičnih kvalitet in njihovih hierarhij.