Ker te dni mineva pol stoletja od prvega komercialnega poleta med britansko prestolnico in Velikim
jabolkom, so Britanci izračunali, da je bila leta 1958 (relativno gledano) letalska karta med
mestoma šestnajstkrat dražja, kot je zdaj. 4. oktobra je letalo britanske izdelave Comet 4
takratnega britanskega letalskega prevoznika BOAC-a (British Overseas Airways Corporation) naredilo"prvi redni komercialni potniški čezoceanski polet v zgodovini". Ameriški tekmec PanAm je
s poleti med Londonom in New Yorkom začel samo tri tedne pozneje, a Britanci še danes ob pomembni
obletnici opevajo to "zmago" in jo primerjajo s concordom, potniškim letalom, ki je letelo z
nadzvočno hitrostjo.
Dobrih deset ur s postankom
Potovanje BOAC-ovega Cometa 4 od Londona do newyorškega letališča Idlewild je bilo v
primerjavi z današnjimi poleti pravo malo romanje. Trajalo je deset ur in trinajst minut, letalo se
je vmes ustavilo v Ganderju na Novi Fundlandiji, da je dotočilo gorivo. V nasprotno smer, iz New
Yorka v London, je z "vetrom v rep" drugo letalo le malo pozneje letelo šest ur in dvanajst minut.
Za vozovnico na letalu, kjer so imele
"gospe na wc-ju dišeče pripomočke Elizabeth Arden, gospodje pa Yardley", so v
Londonu plačali 279 funtov in 15 šilingov. Upoštevajoč inflacijo, je računica pokazala, da bi bilo
to danes 4951 britanskih funtov (6290 evrov), kar je šestnajstkrat več, kot je nedavno stala
vozovnica od Londona do New Yorka – številka sicer velja za posebno ponudbo British Airwaysa,
naslednika BOAC-a. Vozovnica za prvi razred, ki se je pred pol stoletja na Cometu 4 imenoval
deluxe, pa je danes dražja kot takrat – leta 1958 so zanjo plačali 311 funtov in 17
šilingov, kar bi bilo danes 5252 funtov, British Airways pa trenutno povratne vozovnice za prvi
razred prodaja po 7900 funtov.
Preberite še:
|
Britanski dnevnik The Times je pred 50 leti članek o zgodovinskem poletu naslovil Nova doba potovanj se začenja in hvalil britansko letalsko industrijo, ker je prehitela ameriški Boeing. Med obema mestoma je britanski BOAC najprej ponujal polet samo enkrat tedensko. Comet 4 je prvič nosil 31 potnikov in 15 članov posadke; vozovnice so prodajali pod sloganom Največji na nebu, potnike pa so vabili s "koktajli in kanapejčki pred obrokom ter likerji in cigaretami po obroku in po vzletu".