Vožnja v zimskih razmerah

Foto: Žurnal24 Zimske razmere marsikoga presenetijo.
Vožnja v zimskih razmerah se v splošnem ne razlikuje mnogo od vožnje v razmerah ko so temperature občutno nad ničlo. Razlike so le pri vožnji, ko je podlaga spolzka zaradi snega, ledu ali česa podobnega.
Oglej si celoten članek

Takrat nastopijo razlike pri hitrostih, varnostni razdalji in načinu zaviranja, kar moramo vozniki upoštevati. Nepravočasno, neučinkovito in nenadzorovano zaviranje na spolzkem cestišču velikokrat botruje k prometni nesreči. Pravilno in učinkovito zaviranje je v vseh pogojih, še zlasti pa v zimskih, odvisno od voznikovih sposobnosti, stanja zavor in kakovosti pnevmatik. Kljub temu, da so zimske pnevmatike eden najpomebnejših elementov varnosti v zimskih mesecih, pa mnogi vozniki varčujejo ravno pri njih in  s tem spravljajo v nevarnost sebe in druge udeležence v prometu.

Veliko voznikov v kritični situaciji zavira s polnim pritiskom na zavorni pedal, ne glede na podlago in na to ali imajo ABS sistem ali ne. To lahko situacijo v kateri so še poslabša in večkrat ravno to vodi v zvito pločevino ali še kaj hujšega. Pri zimskih pnevmatikah moramo poleg pravilne globine profila, paziti na starost in pravilno napolnjenost pnevmatik. Le tako bomo zagotovili optimalno oprijemalno silo kolesa na podlago. Kakovostne pnevmatike, ki jih priporočajo strokovnjaki so nedvomno pravilna odločitev, saj zagotavljajo oprijem tudi v situacijah, ko druge pnevmatike "odpovejo".

 

Vozniki se na snegu preveč zanašajo na elektronske pripomočke. © iStockphoto

 
ABS ni vsemogočen
Vozniki morajo upoštevati tudi zavorno pot, ki pri vožnji po ledenem cestišču znaša trikrat toliko kot pri vožnji na suhem cestišču. Vozniki se radi zanašajo na ABS sistem, ki zagotavlja oprijem le do določene meje, ki je odvisna od stanja cestišča in kakovosti pnevmatik. Zavirati je treba prej, le izjemoma v ovinku. Tudi pri zaviranju z motorjem se skriva past, saj sklopka takrat ni pritisnjena, kolesa pa ne tečejo nemoteno. Vožnja v zimskih razmerah se razlikuje tudi glede na način pogona, kjer so določene posebnosti pri vožnji na zadnji pogon.


Vozila s štirikolesnim pogonom so še najbolj varna, saj nudijo enakomerno razporejen navor med kolesa (so tudi izjeme), kar pomeni optimum glede oprijema, a je vseeno potrebno biti previden saj tudi ta ni vsemogočen. Za konec je potrebno reči, da je njapomembnejše za varnost nas in drugih udeležencev, to da skrbimo za pravilno obutev našega avtomobila in k temu pridamo še veliko mero previdnosti v slabih voznih razmerah. Če bi to storil vsak posameznik, potem bi bilo na naših cestah mnogo manj nesreč v tem letnem času.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.