Zrak namesto bencina

Foto: Žurnal24 Guy Negre se je s svojim podjetjem MDI v sodelovanju z indijskim Tata Motors odl
Prvi svetovni komercialni avtomobil s pogonom na stisnjen zrak se kotali proti proizvodnji. Avto na zrak je vizionarska zamisel nekdanjega inženirja v Formuli 1, Francoza Guyja Negra.
Oglej si celoten članek

Guy Negre je pred 18 leti na noge postavil podjetje MDI (Moteur Development International), 12 let kasneje pa na pariškem avtomobilskem salonu predstavil svoj prvi avtomobil, ki deluje na stisnjen zrak.

Leto 2008 bi moralo postati revolucionarno v uporabi zraka kot goriva, saj naj bi se končno začela proizvodnja v pogonih največjega indijskega proizvajalca avtomobilov Tata Motors. Pogodba o sodelovanju je bila podpisana lani, Tata pa je v projekt vložila 20 milijonov Evrov. Izdelovali bodo model OneCAT, načrti pa predvidevajo, da naj bi že do konca leta po indijskih ulicah vozilo 6.000 avtomobilov na zrak.



Kaj je tako revolucionarnega? Avtomobilski agregat je omejen na 18 kW/25 KM, za delovanje pa uporablja stisnjen zrak iz rezervoarja pod pritiskom 300 barov. Polni se lahko le na posebnih črpalkah, kjer bodo na voljo posebno razvite kompresorske enote. Vozilo ima vgrajen še električni motor, ki regulira pritisk, zato je potrebno polniti tudi njega. Inženirji zagotavljajo, da je polnjenje povsem enostavno in naj bi vozniku vzelo vsega nekaj minut. Avtomobil bo možno napolniti tudi doma s pomočjo kompresorja vključenega v vtičnico za elektriko, vendar pa bo tovrstna operacija uporabniku vzela veliko več časa.

Z enim polnjenjem bo vozilo sposobno opraviti pot dolgo več kot 200 kilometrov, strošek po 100 prevoženih kilometrov pa ne bo višji kot evro. Najvišja hitrost je 110 km/h, hkrati pa vozilo na zrak ne onesnažuje okolja. Avtomobil naj bi v dolžino meril 340 centimetrov, izdelovali pa naj bi dve različici, trised brez strehe in šestsed s streho.



Deloval bo kot bi-energy model, kar pomeni, da bo lahko ob zraku za delovanje uporabljal tudi bencin, zaradi česar bi se lahko avtonomija vožnje povečala na 800 km, poraba pa vseeno ne bi presegla 1,5 litra na 100 kilometrov. Pri mestni vožnji je ob uporabi zračnega pogona emisija CO2 v zrak nična, ob uporabi bencina pa le ta ne presega 30g/km. Predvidena cena za cenejši model je 3500 evrov, za dražjega pa 5300 evrov.

Za začetek naprodaj v 12 državah
Nekateri se že bojijo, da avtomobil ne bo videl cest nekaterih tržišč, kot so na primer ZDA. Zaradi lahke, zlepljene konstrukcije naj se avtomobil na tamkajšnji varnostnih testih ne bi preveč dobro odrezal. Negre že pomirja strasti. Njegovo podjetje MDI naj bi dogovor o prodaji motorja sklenilo s kar 12 državami, vključno z Nemčijo, Izraelom in Južno Afriško Republiko.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.