11. 2. je Evropska unija izbrala za dan ozaveščanja o
evropskem klicu v sili 112. Ta številka je podlaga za sistem samodejnega
obveščanja o prometnih nesrečah, s katerim naj bi bili do leta 2010 opremljeni vsi novi avtomobili
v EU. Takšen samodejni sistem, imenovan e-klic, bo v primeru hude nesreče kjerkoli v Evropi sam
poklical najbližji center za pomoč na številko 112. S klicem se sporočijo osnovne informacije o
nesreči, vključno z natančnim krajem nesreče, tudi če se nihče od potnikov ni sposoben odzivati.
Eurobarometrova raziskava kaže, da le dobra petina Evropejcev ve, katera je vseevropska
številka za klic v sili. Evropska komisija je zato izrecno pozvala države članice, naj državljane
bolje seznanijo s številko 112. Klic v sili pozna 13 odstotkov Slovencev. Čeprav bi države članice
morale obveščati svoje državljane o obstoju te številke, sedem od desetih Evropejcev v zadnjem letu
ni ničesar videlo ali slišalo o evropskem klicu v sili.
Slaba uporaba številke 112
Eden od petih sodelujočih v raziskavi je v zadnjih petih letih dejansko klical
evropsko ali nacionalno številko za nujno pomoč – 13 odstotkov na Malti in Cipru ter 48 odstotkov v
Estoniji. Na Irskem, Madžarskem, v Belgiji, na Danskem in Nizozemskem pa se je k evropskemu ali
nacionalnemu klicu v sili v zadnjih petih letih zatekel manj kot eden od petih anketiranih.
Slovenija je s točno petino uporabnikov številk za nujno pomoč takoj za Nizozemsko.
V Bruslju poudarjajo, da je večja ozaveščenost o možnosti klica na številko 112 tako znotraj
države kot v tujini po vzpostavitvi pravil naslednji logični korak za zagotavljanje učinkovite
uvedbe klicne številke 112. Komisija je 11. februar ozaveščanju o klicni številki 112 posvetila na
poziv Evropskega parlamenta septembra 2007.
11. 2. je dan za 112
Evropska unija je 11. februar izbrala za dan ozaveščanja o enotni evropski številki za klic v sili 112, ki zagotavlja samodejno lociranje kraja klica.