Po mnenju Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) izdelki z oznako akcij, trajno nizkih cen in posebnih ponudb niso vedno najcenejši na trgu.
To bodo poskušali na ZPS dokazati tudi s pomočjo novega projekta spremljanja cen z naslovom
Precenimo cene, v sklopu katerega bodo vsakih 14 dni spremljali cene osmih skupin izdelkov. Cene
bodo v ZPS spremljali tri mesece, projektu pa je namenjenih 39.500 evrov. V prvem preverjanju so
spremljali cene trajnega mleka s 3,5 odstotka mlečne maščobe, zelene solate, bele štruce in belih
žemelj, mesnega narezka, mletega mesa, špagetov in vložene rdeče pese.
Akcija ne pomeni tudi nižje cene
|
|
|
Breda Kutin opozarja, da so predvsem potrošniki tisti, ki lahko najbolj
vplivajo na trgovce glede cen izdelkov. © BOBO
|
| |
Ob povzetku skupnih ugotovitev projekta je predsednica ZPS
Breda Kutin
še dodala, da akcije, posebne ponudbe in posebne postrežbe ne pomenijo
nujno najnižjih cen.
"Transparentnost v trgovini se zmanjšuje, ne povečuje. Manjša transparentnost pa pomeni za
potrošnika večjo oviro, da bi se odločal na podlagi dejstev,"
je dejala Kutinova. Naštela je
nekaj primerov: Mercator pomursko mleko ponuja v ponudbi trajno nizka cena, Spar pa ponuja enak
izdelek po popolnoma enaki ceni brez oznake akcija. Mleto puranje meso Perutnine Ptuj ponujajo vsi
trgovci po ceni 5,80 evra za kilogram, a le Mercator to ceno označuje kot super ceno. Kekec mesni
narezek Pomurka je v Mercatorju po ceni 0,79 centov označen s trajno nizko ceno, v Sparu pa je brez
akcije cenejši za pet odstotkov. Našli so tudi izdelke, ki so bili v isti trgovini cenejši od
akcijske cene, a je bila izpostavljena cena, ki je bila za deset centov višja, je dejala.
Manjše embalaže – višje cene
|
|
|
ZPS ugotavlja, da je kilogram žemljic dražji od kilograma mesa.
|
| |
Ugotovili so, da manjše embalaže pomenijo tudi višje cene, razlike pa so
"zelo, zelo velike"
. Tako so razlike cen alpskega mleka, kadar gre za litrsko embalažo,
izredno majhne, že pri pollitrski embalaži pa se cena glede na litrsko zviša za 40 do 48 odstotkov
v Mercatorju, za 64 odstotkov v Sparu in 71 odstotkov v Leclercu.
"Pri embalaži dveh decilitrov pa znaša cena mleka, preračunano za liter, v Sparu 128 odstotkov
več, kar je po našem mnenju izjemno velika razlika. Menimo, da stroški dodatnega pakiranja tega
nedvomno ne opravičujejo,"
je dejala Kutinova. Predstavniki zveze potrošnikov pa so
izpostavili tudi kruh, še posebej žemljice, katerih kilogram je že nekaj časa dražji od kilograma
mesa, sicer pa je ponudba na tem področju po mnenju zveze zelo netransparentna. Testo za belo
žemljo in belo štruco je največkrat enako, razlike med cenami pa so glede na kilogram zelo velike.
Tako je razmerje med ceno najcenejše štruce in najcenejše žemljice, preračunano za kilogram
izdelka, v Mercatorju 131 odstotkov, v megamarketu Spar 77 odstotkov, v hipermarketu Spar 52
odstotkov, v Leclercu 140 odstotkov, v Tušu v BTC 145 odstotkov, v hipermarketu Tuš 134 odstotkov,
v Hoferju 51 odstotkov, v Lidlu 47 odstotkov in v Eurospinu 61 odstotkov.
Velik pomen potrošnika
Tokrat so se v zvezi osredotočili izključno na cene, so pa prepričani, da bo treba
projekt nadaljevati tudi v smeri, ko bodo za posamezne skupine ocenjevali še kakovost.
"Glede na to da smo zdaj izpostavljeni velikim cenovnim pritiskom, izpostavljamo podatke v
povezavi s sceno,"
je dejala Kutinova.
"Zavedati se je treba dejstva, da živimo v tržnem gospodarstvu, kjer se velika večina cen
oblikuje prosto, kar pomeni, da razen z javnimi pritiski, z razgaljanjem ponudbe ne moremo
pričakovati, da bo nekdo s čarobno paličico zamrznil cene, da bodo te cene ostale na nižji
ravni,"
je dejala Kutinova. Namen akcije je, da se pokažejo razlike, pri katerih skupinah
izdelkov te razlike obstajajo, odločitev pa bo moral sprejeti potrošnik, je dodala.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲