Bo Mehdorn projekte odnesel Hrvatom?

Foto: Žurnal24 Hrvatje bodo v začetku prihodnjega leta objavili razpis za prenovo Hrvaških žele
Ker Kitajska vlaga v grška pristanišča, bi severni sosedje vlagali v Luko Koper.
Oglej si celoten članek
Usoda logističnega holdinga
Nejasno. “Mi glede logističnega holdinga tavamo v temi,” o vladnem projektu pravi prvi nadzornik Luke Koper Janez Požar z ministrstva za promet. Zanimivo je, da v strategijo družbe za naslednjih pet let načrtovana združitev z Intereuropo ni vključena. Neuradno smo še izvedeli, da namerava predsednik uprave Luke Koper Gregor Veselko odstopiti, če se ideja o logističnem holdingu uresniči.

Hrvaško prometno ministrstvo bo po naših zanesljivih informacijah v začetku prihodnjega leta objavilo natečaj za prestrukturiranje Hrvaških železnic.

Računali naj bi, da bi posel prevzel bivši šef družbe Deutsche Bahn Hartmut Mehdorn. Železniški guru je sicer do zdaj sodeloval s slovensko vlado, a zaradi zapletov pri sindikatih in ker tuji investitorji ne najdejo pravega stika z vodstvom Luke Koper, naj bi se že pogovarjal s Hrvati.

Hrvatje ponujajo plačilo

Mehdornu naj bi Hrvatje za to, da projekte, ki so bili načrtovani v Sloveniji, prenese na Hrvaško, po neuradnih informacijah že ponujali bogato plačilo. Sloveniji je uradno svetoval brezplačno (čeprav naj bi plačilo po pisanju medijev posredno zahtevala z Mehdornom povezana Roland Berger Strategy Consultants iz Avstrije in ljubljanska agencija Pristop).

Amsterdam bližji od Reke
Investicije v Luko Koper si po informacijah iz krogov investitorjev želijo tudi v Avstriji. Severnoevropska pristanišča kot glavna pomorska žila Evrope so preobremenjena, zato iščejo nove poti v Južni Evropi, kjer pa so ovira slabe železniške povezave.

"Prevoz tovora iz pristanišča v Amsterdamu po železnici do logističnega centra v Gradcu je dve uri krajši od prevoza z Reke,” nam je potrebo po prenovi Slovenskih železnic praktično opisal avstrijski sogovornik.

Vsega je kriva Kitajska
Nemci želijo pri investicijah v jadransko področje predvsem prehiteti Kitajce. Vzhodna velesila je edina država, ki ima kljub krizi še vedno denar za investicije – pri nas se zanimajo za vlaganje v drugi tir. Trenutno imajo velike investicije v Grčiji, v pristaniščih v Pireju in Solunu. V načrtu naj bi imeli tudi gradnjo popolnoma novega tovornega terminala na Kreti. Če se to zgodi, bi Trst, Reka in Koper postali obrobni centri.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.