Davek na motorna vozila je bil uveden julija 1999 in se plačuje ob prometu z avtomobili in drugimi
motornimi vozili za prevoz do deset potnikov, ki se v Sloveniji registrirajo prvič, ne glede na to,
kje so bila kupljena. V okviru zelene davčne reforme se bo način obdavčenja novih vozil spremenil
glede na njihovo ekološko sprejemljivost.
Različna stopnja davka
|
|
Pri avtomobilih na bencinski in plinski pogon se bo stopnja davka raztezala od 0,5 do 28 odstotkov, pri avtomobilih na dizelsko gorivo pa od enega do 31 odstotkov. |
Po predlogu novele zakona bodo s tem davkom obdavčena tudi motorna kolesa in kolesa z motorjem. Ker zanje še ni podatkov o izpustih ogljikovega dioksida, bodo za zdaj obdavčena glede na moč motorja. Lestvico obdavčitve motornih vozil glede na izpuste ogljikovega dioksida so pripravili na ministrstvu za okolje in prostor.
Vozila z izpusti ogljikovega dioksida v višini med 150 do 250 grami na prevoženi kilometer bodo sprva obdavčena približno enako kot doslej, je napovedal Križanič. To je večina vozil, ki jih kupujemo Slovenci, je dejal. Nasprotno bodo vozila, ki najbolj obremenjujejo okolje, obdavčena bolj kot doslej, tako da se bodo po izračunih podražila tudi za osem do devet odstotkov.
Po novem bo imela davčna uprava možnost preveriti vrednost posameznega vozila, s čimer se bo po Križaničevih besedah prispevalo k preprečevanju davčnih goljufij.