Boste igrali Drinkopoly ali abstinirali?

Foto: Žurnal24 (Foto: istock)
Začenja se akcija 40 dni brez alkohola. Slovenci na leto spijemo 11 litrov čistega alkohola.
Oglej si celoten članek
Akcija 40 dni brez alkohola bo potekala med 9. marcem in 23. aprilom 2011, z nosilnim sporočilom »ZA VEČ PRAVEGA VESELJA BREZ ALKOHOLA«

In čeprav je meja pri nakupu alkohola 18 let se vse prepogosto naredi, da prodajalke prodajo alkohol mladoletni osebi.

Prekomerno pitje alkohola se "spodbuja" tudi na raznih srečanjih in komercialnih zabavah. In  zato so organizatorji k letošnji preventivni akciji 40 dni brez alkohola povabili tudi različna društva in jih pozvali da v času akcije na občnih zborih, sestankih in prireditvah ne strežejo alkohola.

"Letos smo pripravili tudi posebni natečaj za srednješolce in devetošolce, ki bo trajal vse do septembra, ki se imenuje  'Več pravega veselja brez alkohola', ki prikazuje kako polno in veselo živeti v družbi ali v družini brez alkohola," je povedal Peter Tomažič s Karitasa, ki je eden izmed organizatorjev akcije.

Glavni namen akcije pa še vedno ostaja: opozoriti na posledice prekomernega uživanja alkohola ter izraziti solidarnost z vsemi, ki trpijo zaradi nasilja v družinah, nesreč v prometu in zaradi bolezni, ki so posledice alkohola ter spodbuditi ljudi k pravemu veselju in zabavi brez alkohola.

Foto: Žurnal24 "Zabava brez alkohola ni zabava"
Mnogi si mislijo, da se brez alkohola ne da zabavati. To pa izkoriščajo tudi različni trgovci, ki želijo čimbolj popestriti urice pitja alkohola.

Igro kupujejo vsi ki so željni zabave, pa naj so komaj dopolnili polnoletnost ali pa so že v zrelih štiridesetih, petdesetih.
Matej Ambrožič

In ena izmed njih je zagotovo nova "družabna" igrica Drinkopoly, ki je v prodaji od 1. marca in je označena kot igra, ki se jo boste spominjali megleno. Zakaj megleno? Na vsakem polju morate popiti "vsaj požirek kratkega". Zmagovalec je seveda tisti, ki igro konča dovolj trezen, da lahko izpolni vse zadane naloge.

Med nalogami, ki jih morajo opraviti igralci, so tudi "Dekle z največjimi prsmi, naj popije žganje", "Trikrat zapored hitro izgovori čez cesto v mesto v stožce po rožce, če ti ne uspe, popij dva požirka", "Zaigraj najljubši položaj med seksom z igralcem po izbiri in popij dva požirka žganega".

Igrica se prodaja za med in je po besedah  Mateja Ambožiča, zagotovo najbolj vroč artikel na našem tržišču.

"Osnovna naloga igre je da vas zabava, spodbuja interakcijo med soigralci in druženj. Predvsem želimo v teh časih spraviti ljudi izza računalniških ekranov, da se srečajo na 4 oči, se imajo skupaj fino in se zabavajo. Nikjer tudi ni izrecno napisano da je potrebno med igro uživati alkohol, teoretično se zraven lahko uživa sokove, vodo, ipd. vendar je tip nalog tak , da jih marsikdo lahko izpolni, ko se sprosti. Vemo pa, da smo Slovenci malce zaprtega tipa in marsikdo se sprosti šele ob požirku kakšne opojne substance," nam pove Ambrožič.

Alkohol nas spremlja na vsakem koraku, ni dogodka, kjer ga ne bi bilo. Od rojstva do smrti.
Peter Tomažič, Karitas

Je pa težko, ker se igra prodaja prek spleta preverjati starost kupcev. "Lahko se zgodi da odrasla oseba kupi Drinkopoly in ga posreduje mladoletniku.. Na igri je napisano da je namenjena odgovornim odraslim osebam, ki želijo okusiti nov koncept družabnih iger, " nam pove Ambrožič iz ekipe Drinkopolya.

Slovenci radi pijemo
Glede na statistiko je marsikateri Slovenec zmožen odigrati več zaporednih iger Drinkopolya. Saj Slovenci spijemo v povprečju letno 11 litrov čistega alkohola. Poleg registrirane porabe alkohola znaša neregistrirana poraba čistega alkohola še dodatnih 5 do 7 litrov na odraslega prebivalca.

Če je bilo obdobje pred 20 leti do te zrelosti bistveno krajše, do prvega opijanjanja je zdaj bistevno daljše in tako dolgo, da dejansko lahko razviješ že pravi vzorec alkoholizma.
Peter Tomažič, Karitas

Zaskrbljujoče je, naraščanje pitja alkohola med mladimi ter  nižanje  starostne strukture uporabnikov alkohola. Povečuje pa se tudi oblika načrtnega opijanja v kratkem času.

Razlogi so različni." Eno je seveda vzor družine, drugo je prehod v odraslost. Pomembna je družba mladostnika, aktivnosti ki jih ima, odvisno, kaj ga izpopolnjuje. Ni izbire, da so aktivni dejavni in izberejo tisto, kar imajo pri roki. Rešitev je v možnostih. da so mladi ustvarjalni in živijo polno življenje," pove Tomažič.

Postopek ozaveščanja mladih je dolgotrajen. Manjka predvsem dobre ponudbe za mlade, da bi lahko živeli polno življenje in bili "carji" na drugih področjih.

Ne delajmo si utvar, da lahko z eno pijačo odidemo na cesto. Za na cesto je lahko samo nič alkohola.
Peter Tomažič
Na cesto trezni 
Slovenci ne glede na odgovornost, ki jo imamo za volanom radi popijemo kozarec vina in se odpravimo na pot, v prepričanju, da en kozarec res ne pomeni ničesar. Eden izmed ciljev letošnje akcije 40 dni brez alkohola je tudi solidarnost z vsemi, ki trpijo zaradi nesreč v prometu, ki so posledice alkohola.

"Velikokrat poudarjamo, da je nevarna špekulacija koliko lahko, da grem na cesto. Varno je samo nič. To je lahko zelo nevarna igrica, ki nas lahko osebno veliko stane in vpliva pa lahko tudi na ostale udeležence na cesti,"opozori Tomažič.

Zato opozorilo vsem, da "že majhne količine alkohola lahko pri mlajših moških povzročijo zelo burno reakcijo in nerazsodnost primerljivo z večjimi količinami. Enako je tudi pri starejših, kjer so sposobnosti omejene. Ne delajmo si utvar, da lahko z eno pijačo odidemo na cesto. Za na cesto je lahko samo nič alkohola."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.