Cestninjenje kot grožnja zasebnosti

Foto: Žurnal24
Informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar je objavila mnenje o varstvu podatkov pri elektronskem cestninjenju osebnih vozil. Pozvala je k premišljeni uvedbi sistema elektronskega cestninjenja.
Oglej si celoten članek

"Uvedba sistema elektronskega cestninjenja predstavlja določeno tveganje za zlorabo varstva osebnih podatkov, ki se mu je še najlažje izogniti tako, da so podatki, potrebni za izvedbo samega cestninjenja, pod izključnim nadzorom uporabnika," je sporočila informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar in razložila: "Anonimnost voznikov lahko obvarujemo samo tako, da se vse faze cestninjenja (od določitve lokacije, cestninskega segmenta in ustrezne tarife ter izračuna porabljene vsote do seštevka porabljenih vsot) izvedejo v tako imenovani inteligentni napravi, imenovani tudi Smart Client, nadzorni center pa naj ima dostop samo do seštevka potrošene vsote."

 

Nov sistem do konca leta 2010?

Vlada načrtuje, da bo sistem elektronskega cestninjena za osebna vozila vpeljan do konca leta 2010, za tovorna vozila pa do sredine leta 2009.

Mnenje, ki ga je predstavila informacijska pooblaščenka, je za vlado neobvezno.

Pooblaščenka je kot zasebnosti najmanj prijazno zasnovo elektronskega cestninjena omenila ureditev, ki bi eni sami instituciji oziroma nadzornemu centru omogočila, da za vsakega uporabnika posebej zbira podatke o času vožnje in lokaciji vozil. Manj sporna, a še zmeraj neprimerna bi bila delitev podatkov med dve instituciji, pri čemer bi ena poznala identifikacijsko številko naprave o vozilu in z njene strani prejemala podatke o prevoženi trasi, ne bi pa vedela, komu pripada naprava v vozilu. Institucija bi nato izdelala obračun cestnine ter ga poslala drugi instituciji, ki bi vedela za identifikacijsko številko naprave, ne pa tudi za podatke o tem, kje in kdaj se je uporabnik vozil.

Posebej pomembno vprašanje se zdi Pirc Musarjevi dostop tretjih oseb ali nadzornega centra do podatkov v lasti nadzornega centra. "Dostop je lahko možen samo na izrecno zahtevo uporabnika in mora biti verodostojno zabeležen z možnostjo revizije." Druge institucije bi lahko do podatkov dostopale samo z nalogom sodišča.

Pooblaščenka tudi meni, da ne sme biti ugotovljena identiteta voznikov, dokler niso storili nečesa, kar je opredeljeno kot kršitev cestninjenja, pri tem pa je treba upoštevati načelo sorazmernosti, in sicer tako, da se vnaprej preverja obstoj in pravilno delovanje naprave za obračun cestninjenja v vozilu. Obdelava osebnih podatkov voznikov, ki niso storili kršitve, je po pooblaščenkinem mnenju nedopustna. Pirc Musarjeva dopušča možnost, da bi se vozniki identificirali v primeru nepravilnosti, na primer kraje osebnega vozila ali nepravilnega delovanja naprave.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.