Dars skeptičen nad mesečnimi vinjetami

Foto: Žurnal24
Uvedba enomesečnih vinjet je pričakovana, toda izkušnje Avstrije kažejo, da njihova prodaja ni prav dobra, se je na spremembe vinjetne ureditve odzval Dars.
Oglej si celoten članek
 
 

Kaže, da bo sedemdnevna vinjeta na koncu pet evrov, kot je zahteval evropski komisar za promet.

Peter Verlič, poslanec SDS

 
V Darsu kakšnega posebnega vpliva predvidenega novega modela cestninjenja na finančno vzdržnost družbe ne pričakujejo.

Enomesečna za 35 evrov
Kot je znano, je vlada na svojih spletnih straneh objavila predlog novele zakona o javnih cestah, ki predvideva uvedbo tedenskih in enomesečnih vinjet ter ukinitev polletnih vinjet. Skladno s predlogom zakonske novele bo treba za letno vinjeto odšteti 95 evrov, za enomesečno 35 evrov in za tedensko 15 evrov. Vlada je sicer ob napovedi uvedbe vinjet za krajše časovno obdobje konec letošnjega marca napovedala le uvedbo enotedenskih vinjet, ukinitev polletnih in podražitev letnih vinjet.

 

 

 
Polletne vinjete za motoriste ostajajo
Predlog predvideva ukinitev polletnih vinjet le za osebna vozila, ki zaradi ugodne cene enomesečnih in tedenskih ne bodo več tržno zanimive, je zapisano v vladnem gradivu. Za motorna kolesa bodo polletne vinjete ostale v prodaji, saj motoristična sezona dejansko traja le pol leta.

 

40 milijonov evrov

Toliko znaša neto dohodek Darsa iz naslova prodaje vinjet v letu 2009. Od konca lanskega leta do zdaj so prodali 800 tisoč letnih vinjet in 340 tisoč polletnih vinjet za leto 2009.

Dars bo imel primanjkljaj
V Darsu so ob tem znova opozorili, da bo uvedba vinjet za krajše časovno obdobje glede na obstoječi sistem – zdaj so v veljavi polletne vinjete po 35 evrov in letne vinjete po 55 evrov – pomenila za približno 17 odstotkov manjše prihodke od cestnine. Primanjkljaj bodo poskušali izravnati z dvema ukrepoma: s prenosom dela dobička Darsa za leto 2008 neposredno v odplačilo kreditov, najetih za uresničevanje državnega avtocestnega programa izgradnje avtocest in s podražitvijo cestnine za tovorna vozila s 1. julijem letos.

Trije scenariji
Kakšne bodo javnofinančne posledice uvedbe enomesečnih in ukinitve polletnih vinjet, je odvisno od cene in količine prodaje vinjet. Ministrstvo je izdelalo simulacijo spremenjenega sistema cestninjenja, ki predvideva tri scenarije: optimističnega, zmerno optimističnega in pesimističnega. Razlika v ustvarjenem prihodku od prodaje vinjet med optimističnim in pesimističnim scenarijem znaša kar 6,4 milijona evrov bruto.

Ministrstvo za promet meni, da dodatno zadolževanje upravljavca cestninskih cest, torej Darsa, na račun uvedbe vinjet za krajše časovno obdobje ne bo potrebno.

Da bo Evropa končno zadovoljna
Ministrstvo pričakuje, da bo imel zakon ugodne posledice. Pričakujejo namreč, da bo Evropska komisija z uvedbo vinjet za krajše časovno obdobje sprostila trenutno zamrznjena evropska sredstva, namenjena za gradnjo avtocestnih odsekov.
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.