Komisija za preprečevanje korupcije, urad za varstvo konkurence, policija in vrhovno državno tožilstvo so prejeli anonimno pritožbo zoper Dars v zvezi z domnevnimi kršitvami zakonodaje in korupcijo, poroča Dnevnik.
Kot sledi iz prijave, naj bi na Darsu nezakonito naročili svojim zaposlenim, da morajo ob potrebnih intervencijah na avtocestah in hitrih cestah na območju Ljubljane klicati dve točno določeni vlečni službi, avtovleki Kopitar in Ketiš. Ozadje tega pa naj bi bile provizije, ki naj bi jih v zameno za intervencije prejemal vodja avtocestne baze Ljubljana Danijel Narobe.
Če udeleženec nesreče ne pokliče primerne službe ...
Najbolj problematično pri teh napotkih, ki so jih prejeli zaposleni, je, kot navaja
prijavitelj, da Darsovi zaposleni ne smejo zavarovati ovire na cesti (na primer poškodovanega
vozila), če je na primer udeleženec nesreče sam poklical vlečno službo, ki ni Kopitar ali Keršič.
To naj bi bilo dopustno samo v primeru, če je povzročitelj nesreče pripravljen plačati stroške
varovanja, navaja prijavitelj in dodaja, da naj bi Narobe zaposlenim grozil z znižanjem osebne
ocene, če se navodil ne bodo držali. Na Darsu ta očitek zavračajo in poudarjajo, da so dolžni
njihovi delavci kraj nesreče zavarovati v vsakem primeru, dejstvo pa je, da mora povzročitelj ovire
sam plačati stroške zavarovanja kraja in odstranitve ovire.
Odločno zavračajo tudi ostale očitke o favoriziranju omenjenih dveh avtovlek in poudarjajo, da imajo pogodbo za vleko od decembra lani sklenjeno z AMZS, ki je posel dobil na razpisu. Omenjeni vleki pa sta podizvajalca AMZS. Če povzročitelj ovire vozila ne odstrani sam, morajo zaposleni na Darsu, če je ovira lažja od 2,5 tone, poklicati AMZS, pravijo na Darsu. Koga morajo zaposleni na Darsu klicati, če je ovira težja od 2,5 tone, na Darsu ne pojasnjujejo. Iz navodil zaposlenim, ki so bila priložena anonimni prijavi, pa je razvidno, da morajo v takem primeru klicati neposredno avtovleko Kopitar ali Ketiš.
Narobe po zagotovilih iz Darsa nikomur ne grozi, morajo pa delavci upoštevati navodila nadrejenih, sicer se jim lahko zniža osebna ocena, na kar so jih, tako na Darsu, tudi opozorili. Očitek, da prejema provizije od omenjenih dveh avtovlek, Narobe odločno zavrača, saj gre za "absurden, neutemeljen in popolnoma neresničen očitek". Vir, ki pa je želel ostati neimenovan, je opozoril, da v ozadju anonimke najverjetneje stoji avtovleka Setničar, ki na zadnjem razpisu Darsa za vlečne storitve ni bila uspešna, še navaja Dnevnik.