Ena šola za vse otroke?

Foto: Žurnal24 Phil Madden je slovenskim organizacijam predstavil sistem šolanja po Evropi. (Fo
Inkluzivno izobraževanje: "ena šola za vse – realnost ali utopija?" je vprašanje, s katerim so se danes ukvarjali v Skupnosti organizacij za usposabljanje oseb s posebnimi potrebami.
Oglej si celoten članek

Ravno zdaj se v Sloveniji sprejemajo dopolnitve šolske zakonodaje, ki težijo v smer inkluzivnega šolskega sistema – sistem, ki naj bi v prihodnosti vsem otrokom omogočal šolanje v "eni" šoli. Kako bodo učitelji v enotni sistem uvrstili invalide in ostale otroke s posebnimi potrebami ter tiste iz kulturnih ali verskih manjšin, postaja čedalje bolj aktualno vprašanje. Poleg tega ni jasno, kako se bodo učitelji iz "navadnih" šol naučili delati tudi s tistimi s posebnimi potrebami in kaj se bo zgodilo s pedagogi, ki zdaj delajo v posebnih programih.

Vključevanje mora biti za vse, ne le za tiste s posebnimi potrebami, je ob tem poudaril Phil Madden, predstavnik EASPD (European association of service providers for persons with disabilities) in dodal: "Isti izzivi, s katerimi se spopada Slovenija, so tudi drugod. Ne obstaja država, ki bi že rešila vse probleme. A naredili smo veliko – zdaj vemo, da ima vsak pravico do izobraževanja. Pravica brez zagotovljene podpore je brezpredmetna. Pomembno je učiti se, kako učiti. Nobeno delo ne bo več enako čez deset let."

"Popolnoma jasno je, da nimamo dovolj izobraženega kadra. To je zelo problematično," pa je na to odgovoril Janez Krek s pedagoške fakultete v Ljubljani in priznal: "Največji dolžnik v zvezi s tem je ravno naša fakulteta, ki bo morala v naslednjih letih izobraziti ljudi."

"Ne si delati utvar, da bo bolje, če bo več kadra," je ocenil Stane Košir z iste fakultete. Ob tem je predstavil še eno zanimivo izkušnjo, ki po njegovem kaže na napačno zastavljen odnos na relaciji staršiučiteljiotroci: "Prejšnjič sem bil na šoli, kjer so starši učiteljici rekli: 'Vi ste pa že tretja učiteljica, ki našega otroka ni ničesar naučila.' Pa saj se mora otrok sam naučiti!"

Slovenija je sicer edina država v EU, ki nima nobene določbe o zgodnji obravnavi oseb s posebnimi potrebami. Kot kažejo zaenkrat pripravljeni popravki zakonodaje, naj bi se v prihodnosti otroke z motnjo izključevalo iz skupin že v vrtcih, je dejala zaslužna profesorica na pravni fakulteti Alenka Šelih. Več o tem, kako se bo inkluzivno izobraževanje oziroma zakonodaja na področju šolstva razvijala v prihodnosti, pa bo jutri na zadnjem dnevu 3. foruma ponudnikov socialnih storitev predstavila Alenka Kovšca z ministrstva za šolstvo in šport.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.