"Izgubili so mi paket. Kaj lahko storim?"

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
December predstavlja vrhunec čezmejnih spletnih nakupov in na žalost v nekaterih primerih tudi zapletov.
Oglej si celoten članek

Izgubljeni paketi, dostava kar pri sosedu, poškodovani paketi, vračanje pošiljk z vsem te se lahko soočajo vsi, ki naročajo izdelke prek spleta. Evropski potrošniški center Slovenija je pripravil odgovore na najpomembnejša vprašanja o pošiljak in dostavah. 

Kdo odgovarja za poškodovane ali izgubljene pakete?
Ko potrošnik (ali tretja oseba, ki jo določi potrošnik), blago fizično prevzame, se naj prenese tudi tveganje izgube ali poškodovanja blaga. "Izjema so primeri, ko potrošnik sam naroči prevoz in prodajalec izbranega prevoznika ni ponudil. Takrat za pošiljko odgovarja potrošnik oz. mora sam rešiti težavo s prevoznikom, pri katerem je sklenil pogodbo o prevozu," pojasnjujejo na Evropskem potrošniškem centru Slovenija.

Ali moram izdelke ob dostavi preveriti in zahtevati, da dostavljavec počaka?
Zakon tega ne zahteva. Priporočljivo je to storiti, kadar je paket vidno poškodovan. Dostavne službe pogosto zahtevajo zapisnik o prejetju poškodovane pošiljke, ki ga morata podpisati potrošnik in dostavljavec, da sprožijo reklamacijski postopek. Če poškodba navzven ni vidna in potrošnik naknadno ugotovi, da je blago v paketu poškodovano, naj o tem nemudoma seznani prodajalca in dostavljavca. Priporočljivo je, da obema pošlje tudi fotografijo z opisom poškodb. 

Kakšne pravice imam, če uveljavljam garancijo?
"Potrošnik ima na podlagi evropske zakonodaje pravico do dostave brezhibnega blaga. Če prejeto blago ni skladno s pogodbo, imajo potrošniki, ne glede na to v kateri državi EU kupijo blago, pravico do najmanj njegovega popravila ali zamenjave, če je to nemogoče ali je nesorazmerno, pa do delnega ali celotnega vračila kupnine," pravijo na potrošniškem centru. "Za napako, ki se pojavi v prvih šestih mesecih se šteje, da je ta obstajala že v času izročitve, kar pomeni, da je na prodajalcu, da dokaže, da temu ni bilo tako. Po poteku šestih mesecev pa mora obstoj napake ob nakupu dokazati potrošnik. Potrošnik mora prodajalca o obstoju napake obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko je napako odkril."

Ali dostavljavec lahko pusti paket v vetrolovu ali pred vrati?
Kljub temu da se to zgodi, to ni dovoljeno. V primeru takšnega ravnanja dostavljavca in se paket izgubi, je odgovornost na strani prodajalca. Prodajalec mora potrošniku povrniti stroške nakupa. "To ne velja, če ste se z dostavno službo dogovorili, da paket lahko pusti na določenem mestu, na primer v garaži," opozarjajo.

Ali so paketi, puščeni pri sosedu, dostavljeni v skladu z zakonom?
Ta možnost ni zakonsko urejena. "V skladu z evropsko zakonodajo se tveganje poškodbe ali izgube blaga prenese na potrošnika, ko potrošnik (ali tretja oseba, ki jo določi potrošnik) blago fizično prevzame. Če je prevoznik paket pustil pri sosedu in potrošnik s tem ni izrecno soglašal, se lahko šteje, da paket ni dostavljen."

Pomoč pri reševanju težav s prodajalci iz EU, Norveške in Islandije nudi evropski potrošniški center.

Ali moram sprejeti paket za soseda?
To niste obvezani storiti. Če se odločite, da boste to storili, morate na paket skrbno paziti. To pomeni, da ga ne smete odpreti, uporabiti njegove vsebine ali ga preprosto pustiti pred sosedovimi vrati.

Kako je z odstopom od pogodbe?
V 14 dneh po prejemu blaga lahko odstopite od pogodbe, brez navedbe razloga. "Izjeme od te pravice pa npr. obstajajo v primeru pokvarljivega blaga in po naročilu izdelanih proizvodov. Natančno morate upoštevati postopek odstopa od pogodbe, paketa ni priporočljivo preprosto poslati nazaj. Najbolje je, da za obvestilo o odstopu od pogodbe uporabite prodajalčev obrazec za odstop,"svetujejo.

Kako vrnem blago?
Blago mora biti varno zapakirano. Priporočljivo je, da uporabite originalno embalažo, ni pa nujno. Prepričati se morate, da boste blago poslali na pravi naslov, saj v nekaterih primerih naslov za vračilo ni enak naslovu, s katerega je bil paket poslan. V primeru dvomov se obrnite na prodajalca.

Kdo je odgovoren za vrnjeni paket, ki se izgubi?
Odgovornost je na strani potrošnika, ki mora upoštevati navodila prodajalca o vračilu blaga. "V primeru izgubljenega paketa bo moral potrošnik dokazati, da je blago vrnil, zato je pomembno, da shrani potrdilo o oddaji pošiljke, ki omogoča sledenje," opozarjajo in izpostavljajo izjemo. "To ne velja, če potrošnik uporabi prevozne storitve, ki jih je za ta namen predvidel prodajalec (npr. priložena kuverta za vračilo blaga s plačano poštnino) oziroma, če prodajalec sam uredi prevzem blaga pri izvajalcu prevoznih storitev."

Kdo plača vračilo pošiljke?
O stroških vračila blaga mora prodajalec potrošnika predhodno seznaniti. Če potrošnik uveljavlja pravice iz naslova stvarne napake, mora vse stroške v zvezi s tem nositi prodajalec.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.