Javni dolg je v omenjenem obdobju naraščal tako v absolutnem znesku kot v deležu BDP in je leta
2006 z 38 odstotki BDP za 0,4 odstotne točke presegel dolg iz leta 2003. Računsko sodišče v
objavljeni reviziji smotrnosti procesov zadolževanja, načrtovanja, upravljanja in poročanja o
javnem dolgu Slovenije v obdobju med letoma 2003 in 2006, ki jo je izvedlo na ministrstvu za
finance in vladi, tako navaja, da je javni dolg leta 2006, merjeno po nacionalni metodologiji,
znašal 11,56 milijarde evrov. To pomeni
5753 evrov na prebivalca oziroma 13.883 evrov na delovno aktivnega prebivalca, je
povedal prvi namestnik predsednika računskega sodišča
Tomaž Vesel.
Neučinkovitost pri izdajanju državnih poroštvih
Od leta 2003 se je dolg na delovno aktivnega prebivalca povečal za skoraj 1800
evrov, ob čemer je Vesel spomnil, da je obseg bruto domačega proizvoda (BDP) v tem obdobju izrazito
naraščal, za pokrivanje dolga pa so se uporabile tudi kupnine od prodaje državnega premoženja.
Vesel je povedal, da je finančno ministrstvo pri zadolževanju za potrebe financiranja državnega
proračuna in odplačila glavnic dolga ravnalo učinkovito, pri sklepanju poslov upravljanja z dolgom
državnega proračuna pa gospodarno. Nista pa vlada in ministrstvo ravnala učinkovito pri izdajanju
državnih poroštev. Prav tako nista bila uspešna pri zagotovitvi namenskih sredstev iz proračuna za
gradnjo avtocest v skladu s predpisi, temveč se je povečevalo zadolževanje Družbe za avtoceste v RS
(Dars) z državnimi poroštvi.
Slab nadzor nad zadolževanjem pravnih oseb
Revizorji med drugim tudi opozarjajo, da vlada in ministrstvo nista primerno uredila pogojev
zadolževanja pravnih oseb javnega sektorja na ravni države. Ministrstvo ni izvajalo popolnega
nadzora nad zadolževanjem teh pravnih oseb in ni izvedlo nobenega ukrepa zoper tiste, ki so se
zadolžile brez njegovega soglasja. Teh je bilo po Veselovih besedah v omenjenem obdobju 23.
Revizija ob tem navaja, da vlada in finančno ministrstvo o javnem dolgu nista celovito poročala.
Nacionalna zakonodaja sicer ne narekuje priprave letnega poročila o javnem dolgu, ki pa ga na
ministrstvu kljub temu redno pripravljajo. A poročila o upravljanju z dolgom za leta 2004, 2005 in
2006 niso prikazovala celovite slike dolga javnega sektorja, temveč zgolj dolg državnega proračuna.
Javni dolg pretrd oreh za vlado
Računsko sodišče ugotavlja, da je vlada v obdobju med letoma 2003 in 2006 znižala javnofinančni primanjkljaj, ni pa dosegla cilja o znižanju javnega dolga.