Poznate svoje pravice? Lahko res vrnete čevlje?

Foto: Roger Hutchings/Alamy/Profimedia
Foto: Roger Hutchings/Alamy/Profimedia
Ste čevlje pomerili in kupili, a doma vseeno ugotovili, da vam ne pristajajo? Nekaj takšnega se je zgodilo naši bralki, ki jih je hotela vrniti trgovcu, a se je ob njihovi menjavi zapletlo. Kakšne so vaše pravice?
Oglej si celoten članek

"Pri menjavi čevljev - kupila sem premajhne po redni ceni in jih želela zamenjati za večje, ki pa jih niso imeli - mi v trgovini niso hoteli izdati niti dobropisa, češ da pri njih ne izdajajo dobropisov, niti ne vračajo denarja. Ponudili so mi samo menjavo za kaj drugega to v 8. dneh," je svoj neuspeli nakup opisal Mariborčanka, ki se je ob tem obrnila na nas in povprašala: Je to sploh možno?

Odgovor je precej preprost, da. Razlikovati je sicer potrebno med zahtevki potrošnika zaradi napake na izdelku ter zahtevki potrošnika po zamenjavi oziroma vračilu izdelka, ki potrošniku ni več všeč oziroma si je premislil in ga želi vrniti. Če si potrošnik premislil, bo namreč zgolj od poslovne odločitve prodajalca odvisno, ali bo tej želji ugodil. "Zakaj pa imamo v trgovinah kabine in možnost poskusiti oblačila in obutev," se je vprašala glavna inšpektorica tržnega inšpektorata Andrejka Grlić in dodala, da je le od trgovca odvisna možnost menjave ali celo vračila denarja. V skladu z zakonom pa jim izdelka ne bi bilo treba niti zamenjati.

Nekoliko drugače je z nakupi preko spleta, saj ima tam potrošnik vedno možnost, da izdelek vrne v roku 14 dni brez kakršnikoli pojasnil.

Prav tako je trgovec obvezan izdelek zamenjati oziroma vrnili kupnino, če ima izdelek napako. V skladu z zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot) lahko v dveh mesecih od odkritja napake (za napake, ki se na blagu pokažejo po dveh letih od prevzema prodajalec ne odgovarja več) po lastni izbiri zahteva odpravo napake ali vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga ali vračilo plačanega zneska.

Če napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, najkasneje pa v roku osmih dni, ugoditi potrošnikovi zahtevi.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 21:54 26. Avgust 2017.

    Ivo... morala bi ti vrniti denar... v bodoče si zapomni: Če ima izdelek napako, zakon določa pravila, na podlagi katerih …

  • Ivo
    21:45 26. Avgust 2017.

    Jaz pa v največji vročini kupil senčnik v Jysku, polomljen. Prinesem nazaj in trgovka pribije: "Bomo naročili novega, vas obvestimo, …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.