Kako zdravi so jogurti

Foto: Žurnal24 "Najprej je treba poudariti, da živila niso zdravila," opozarja Cirila Hlastan R
Sporno oglaševanje. Samo en actimel na dan zdravnika še ne prežene stran, opozarjajo strokovnjaki.
Oglej si celoten članek
Trditve o probiotikih neutemeljene
EFSA. V procesu oblikovanja evropskega splošnega seznama uporabe zdravstvenih trditev, ki je še v postopku, je Evropska agencija za varnost hrane (EFSA) do zdaj kot znanstveno neutemeljene zavrnila vse zahteve zdravstvenih trditev izdelkov s probiotiki. Na ZPS pričakujejo, da bo komisija seznam izdala še letos.

Živilska skupina Danone v ZDA svojih jogurtov activia in danactive ne sme več oglaševati s pretiranimi zdravstvenimi trditvami. Tako je sporočila ameriška zvezna komisija za trgovino (Federal Trade Commision – FTC), ki so jo motile zavajajoče trditve, da activia premaga prebavne težave, napitek danactive pa preprečuje nastanek gripe in prehlada.

“Pozdravljamo odločitev ameriškega regulatorja (FTC) in upamo, da bo pospešila tudi podobne prepovedi naših regulatorjev,” pravi Marjana Peterman z Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Neobvezujoče smernice
Ministrstvo za zdravje je že leta 2009 objavilo smernice uporabe zdravstvenih trditev na živilih, ki so za proizvajalce neobvezujoče,” pojasnjuje Petermanova. Pri ZPS menijo, da je veliko predstavljenih in oglaševanih zdravstvenih trditev v nasprotju s smernicami ministrstva in s tem zavajajočih za potrošnike.

Prebava z activio
Proizvajalec navaja, da izdelek activia vsebuje actiregularis, ki naj bi pomagal uravnavati proces prebave. “Seznam ugodnih učinkov probiotikov na zdravje je obsežen, na problem zaprtosti pa vplivajo še številni drugi dejavniki,” pojasnjuje Cirila Hlastan Ribič z inštituta za varovanje zdravja. Zato “en sam izdelek v celotni prehrani zagotovo ne more odpraviti težav z zaprtostjo”.

Actimel pa vsebuje ferment L. casei defensis, ki naj bi organizmu pomagal okrepiti pregrado za zaščito pred bakterijami in drugimi mikroorganizmi. “Treba je poudariti, da na imunski odziv vpliva skupek različnih dejavnikov, zato samo en izdelek v prehrani ne more varovati pred različnimi infekcijami,” pravi Hlastan Ribičeva. Po njenih ocenah bi takšno oglaševanje activie in actimela lahko zavajalo potrošnike, predvsem z vidika miselnosti, da so z enim zaužitim živilom uredili celodnevno 
prehrano.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.