Terminal v Žavljah bo po trditvah Alpe Adria Green zgrajen v bližini dveh rezervoarjev plina in 35-ih skladišč dizelskega goriva. Če pride do požara, bo na enem samem mestu tako kar nekaj tempiranih bomb, opozarjajo v organizaciji.
"Na podlagi posledic, ki so bile ob nedavni podobni nesreči v ZDA, bi vpliv morebitne nesreče plinskega terminala v Žavljah segal 11 kilometrov v krogu, zajel bi cel Trst in vse do Kopra in slovenskega dela obale," pojasnjuje italijanski član organizacije Roberto Giurastanter.
In to naj bi italijanska oblast vedela, a je bil "vpliv morebitne nesreče po letu 2000 izbrisan iz varnostnega poročila", še dodaja Giurastanter. Spremenjeno varnostno poročilo je nato potrdil tehnični odbor Furlanije - Julijske krajine, potrdili pa so ga tudi na italijanskem ministrstvu za okolje, na tržaški občini in tudi gasilska zveza, trdijo v organizaciji.
Slovenski član Vojko Bernard je prepričan, da bi morali dokazi zadostovati, da bi se gradnja terminala prekinila. Vse dokaze bodo dodali dokumentaciji, ki so jo že posredovali komisiji za peticije Evropskega parlamenta in Evropski komisiji ter o tem obvestili ministrstvo za okolje in prostor.