Večina poslank in poslancev (za jih je glasovalo 43, proti pa 13) meni, da je novela zakona o
varnosti cestnega prometa, ki zvišuje globe za nekatere prometne prekrške, primerna za nadaljnjo
obravnavo.
Vlada je za povišanje globe in kazenskih točk
Glavni cilj predloga sprememb, ki jih je vlada obravnavala 25. oktobra, je zmanjšanje števila
prometnih nesreč z najhujšimi posledicami. Vlada predlaga bistveno povišanje kazenskih točk in glob
za prekrške, povezane s prekoračitvijo hitrosti, nepravilnim prehitevanjem ter vožnjo pod vplivom
alkohola oziroma drugih opojnih snovi. Za najhujše prekrške je kot sankcija za kršitelja predviden
zaseg motornega vozila. Predvidena je tudi nova oblika vozniškega dovoljenja, ki naj bi se izdajala
v obliki plastičnih kartic žepnega formata. Med predlaganimi novostmi je med drugim nošenje
telovnika živo rumene ali oranžne barve zunaj vozila na avtocestah in cestah, rezerviranih za
motorna vozila.
Vladna koalicija za spremembe, opozicija je proti
|
Žerjav meni, da bo novela zakona izboljšala varnostne razmere na slovenskih cestah. © BOBO |
Ali so višje kazni pravi odgovor?
V SD pri noveli zakona namreč pogrešajo predvsem preventivo, saj se vlada namesto preventivnih ukrepov poslužuje represivnih, poudarja Janko Veber . Pri tem ugotavlja tudi, da v zakonu ni zaslediti prizadevanj za izboljšanje pogojev za delo policistov in povečevanje njihove prisotnosti na cestah. Socialne demokrate pa "izjemno negativno preseneča" , da se po vladnem predlogu znižujejo kazni za delodajalce, ki bodo imeli v svojem "sestavu" tovorna vozila, ki preobremenjujejo vozišča. Tudi v SNS predloga ne nameravajo podpreti, je napovedal Boštjan Zagorac , ki se je vprašal, ali bo zvišanje kazni za prekrške dejansko pripomoglo k znižanju prometnih nesreč s smrtnim izidom. Sam meni, da bi vlada najprej morala zagotoviti optimalne pogoje voznikom in "če to ne bo pomagalo, potem res lahko dvignemo kazni, ker je to zadnja skrajna rešitev".
Nasprotno pa je menil prometni minister Radovan Žerjav , ki je dejal, da novela zakona predstavlja le droben del ukrepov, potrebnih za večjo varnost. Med drugim prinaša novosti na področju kaznovanja storilcev prometnih prekrškov, pri čemer Žerjav opozarja, da se kazni zvišujejo samo za prekrške, katerih posledice so mrtvi na slovenskih cestah. Tako se zvišujejo kazni za prekrške, kot so nespoštovanje določb o hitrosti, vožnja pod vplivom alkohola ali mamil, nepravilna smer vožnje ter nevarna prehitevanja. Po drugi strani pa se nekatere kazni znižujejo, denimo za potek vozniškega dovoljenja. Po mnenju Branka Mariniča (SDS) bo zakon v nadaljnjih postopkih doživel tiste "spremembe in dopolnitve, ki so nujne in ki bodo skozi obravnavo dobile tudi našo podporo" . Tudi glede glob se zakon lahko že ustrezno dopolni, meni Marinič, ki hkrati opozarja, da je treba za zagotovitev varnosti poskrbeti tudi za urejeno cestno infrastrukturo.