Kdor dobro lobira, profitira

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Državna podjetja. Ne gre za sponzorstvo v pravem pomenu, ampak bolj za družbeno odgovornost. Šport. Zneski, ki jih namenijo športu, so bodisi povsem razgaljeni bodisi poslovna skrivnost.
Oglej si celoten članek

Deset izmed 15 podjetij v (ne)posredni državni lasti nam je zaupalo, koliko sponzorskih ali donatorskih sredstev in za katere športe jih namenjajo. Preostalih pet se sklicuje na poslovno skrivnost. Pri večini podjetij pa so prejemniki sredstev večinoma iz lokalnega okolja.

Družbena odgovornost

"Pri podjetjih, ki so v večinski državni lasti in imajo na trgu prevladujoč položaj, gre pri sponzorstvih pravzaprav bolj za družbeno odgovornost kot za pravo sponzorstvo," pravi Tomaž Ambrožič, direktor agencije S.V. – RSA Slovenija, ki se ukvarja s športnim marketingom. Zaostrene gospodarske razmere sicer tudi podjetja v državni lasti silijo v drugačen izbor. "V zadnjih petih letih je zaznati, da tudi ta podjetja bolj načrtno in racionalno pristopajo k izbiri sponzorirancev in določanju ciljev, ki jih s tem želijo doseči," meni Ambrožič.

Foto: Žurnal24 Sponzorstvo Pri Zavarovalnici Triglav so način dodeljevanja sredstev spremenili v zadnjih dveh letih. Do štirikrat na leto objavijo razpis, o vlogah pa odloča komisija. Pri tem upoštevajo merila, kot so usklajenost z identiteto blagovne znamke, obiskanost dogodka, primernost sodelovanja, medijska pojavnost, odmevnost in podobno.

Pri NLB so skladno z nižanjem stroškov lani za sponzorstva namenili le petino sredstev iz leta 2010, za letos pa bodo sredstva zmanjšali za dodatnih 20 odstotkov. Njihovo največje športno sponzorstvo je sponzorstvo slovenskih alpskih smučarskih reprezentanc, za kar namenijo kar 70 odstotkov vseh sponzorskih sredstev. Od donacij jih kar 80 odstotkov namenijo Smučarski zvezi Slovenije (SZS), in sicer programu vzgoje in razvoja mladih. Zneskov pri tem ne razkrivajo, podobno kot v Holdingu slovenskih elektrarn, Elesu in Abanki ne.

Štajerska v domeni Pošte

Pošta Slovenije je lani med drugimi sponzorirala Smučarski klub Branik Maribor in Zlato lisico, Organizacijski komite Planica znotraj SZS, Veslaški klub Dravske elektrarne Maribor ter NK Aluminij Kidričevo, Košarkarski klub Maribor in tako dalje. "Gre za podpiranje lokalnih oziroma regijskih športnih zgodb, zagotovo pa je izbor teh povezan tudi z uspešnim lobiranjem posameznih prejemnikov finančnih sredstev," to komentira Ambrožič.

Podobno je pri Luki Koper, ki med drugim sponzorira NK Koper, koprske odbojkarje, veslačico Špelo Ponomarenko Janič, jadralca Vasilija Žbogarja, prek razpisa Pristanišče dobrih idej pa številna športna društva iz lokalnega okolja. "Zaradi prostorske razsežnosti in vpliva pristanišča na okolje je družba v vlogi koncesionarja dolžna prisluhniti potrebam lokalne skupnosti," pravijo v Luki.

Elektrodistributerji imajo po večini veliko število manjših lokalnih sponzorirancev, pri tem pa upoštevajo priporočilo Slovenske odškodninske družbe glede transparentnosti. Vsi zneski in društva so objavljeni na njihovih spletnih straneh.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.