"Nova štirisedežnica Kekec bo v eni uri prepeljala več kot dva tisoč smučarjev, zato širimo in
podaljšujemo tudi progo," je povedala
Klavdija Gomboc iz podjetja RTC Žičnice Kranjska Gora. Proga, ki na smučišču v
Kranjski Gori stoji skrajno levo, bo daljša za okoli 150 metrov, večja pa za štiri hektare.
Vrednost naložbe je 5,2 milijona evrov, od tega sta tretjino prispevala ministrstvo za gospodarstvo
in Evropska unija. Kekec bo nared do začetka smučarske sezone 16. decembra, Kranjska Gora pa bo do
zime bogatejša še za nekaj snežnih topov.
Vozovnice dražje
Vozovnice za prihajajočo smučarsko sezono so že v predprodaji.
"V primerjavi z lanskim letom bodo med sezono dražje za pet odstotkov, dnevna bo odraslega
smučarja v Kranjski Gori denimo stala 29 evrov," je še dejala Klavdija Gomboc. Druga slovenska
smučišča so rahlo cenejša, saj vozovnice stanejo od 17 do 27 evrov. Poleg Kekca je med letošnjimi
naložbami vredno omeniti tudi Fun park na Rogli, kjer bo s 400 metri dolžine postavljen najdaljši
slovenski snežni kanal oziroma "halfpipe". Meteorološka napoved Met Officea pa za vzhodni del Alp
medtem opozarja na veliko možnost mile zime.
Ponudba se izboljšuje
"Iz leta v leto se ponudba domačih smučišč izboljšuje. Dejavnost se širi na vse leto z
dejavnostmi, kot so poletna sankališča, pohodništvo, kolesarjenje," razloži
Dušan Božičnik, sekretar Združenja slovenskih žičničarjev.
"S tem se lahko pokrije tudi izguba zaradi mile zime, kar so letos dokazali na Pohorju."
Smučanje je sicer lahko precejšen finančni zalogaj, zato se izplača obiskati katerega izmed sejmov
rabljene opreme, kot bo med 29. novembrom in 2. decembrom na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani.
Vlečnice na odpad, čim prej?
Kljub optimističnim vlaganjem
Borut Hočevar v
žurnalu24 opozarja, da za žičničarje pride naravna katastrofa skoraj vsako leto.
Snega je vse manj, temperature so vse višje, morda je vmes kakšno leto zanje solidno, vendar gre za
izjemo. Kljub temu se žičničarji odločajo za nove naložbe. Letos jih je sicer manj kot lani, ko so
pod vtisom s snegom bogate predlanske zime gradili skoraj na vsakem smučišču.
Nadomestilo za razgradnjo?
Se bodo nova vlaganja povrnila? Sodeč po napovedih klimatologov, je to malo verjetno, še piše
Hočevar. Skoraj vsa slovenska smučišča ležijo tako nizko, da jim švicarske banke ne bi odobrile
posojila ne verjamejo, da se takšne naložbe izplačajo.
Smučišča zato potrebujejo drugačne naložbe: naložbe v sanacijo okolja. Rjaveča žičniška
infrastruktura kazi videz hribovske ali gorske krajine. Prej ali slej jo bo treba odstraniti zlasti
vlečnice in ohraniti samo tiste sedežnice in nihalke, ki jih obiskovalci uporabljajo tudi poleti.
Prihodnost hribovskih turističnih točk je v poletni in ne v zimski ponudbi.
Žičničarstvo je poleg kmetijstva dejavnost, ki se najmanj zmeni za opozorila vremenoslovcev.
Oboji pa znajo zelo glasno zahtevati, naj se jim prizna status oškodovanca v naravnih nesrečah.
Morebitne odškodnine v takšnih primerih pa so predvsem potuha. Zimsko turistično infrastrukturo bi
bilo treba obravnavati podobno kot avtomobile: ob gradnji bi ji bilo treba zaračunati plačilo
nadomestila za razgradnjo, zaključuje avtor.
Kekec samoten
Včeraj so v Kranjski Gori predstavili največjo letošnjo naložbo v smučarske proge, štirisedežnico Kekec, predstavljamo pa tudi cenik nekaterih najbolj obiskanih smučarskih središč.