Kljub prepovedi komercialnih klicev se ti ne nehajo

Foto: Boštjan Tacol
Foto: Boštjan Tacol
Zakaj se komercialnih klicev ne moremo znebiti niti s prepovedjo, označeno v telefonskem imeniku?
Oglej si celoten članek

"Kljub prepovedi komercialnih klicev in klicev v raziskovalne namene, ki je jasno označena ob moji številki v telefonskem imeniku, se tovrstni klici še kar naprej vrstijo," pravi bralka, ki poudarja tudi, da prodajalci prek telefona izbirajo tudi zelo neprimerne ure in jo kličejo tudi ob koncih tedna.

TSmedia: Kršitelje prijavite!

"Dejstvo je, da žal agencije večinoma ne uporabljajo baze TIS in kličejo naročnike iz svojih, po večini, neažurnih baz," pravijo na TS medija, ki je skrbnik elektronskega telefonskega imenika.

"S tem v zvezi vsakomur predlagamo, da jih ob naslednjem klicu opozorite, da imate označeno prepoved tovrstnih klicev in jim razložite, da so s svojim početjem v prekršku," svetujejo na TSmedia, kjer predlagajo tudi, da klicatelja prijavite na AKOS (Agencija za kounikacijsko omrežje in storitve RS), ki je pristojna agencija, ki lahko v takšnih primerih ukrepa in kršitelja, skladno s pooblastili procesira.

Lani prijavili 28 klicateljev

Najpogostejši kršitelji so različni klicni centri, ki opravljajo klice za druge pravne osebe (pogosto zavarovalnice) ali prodajo različnih izdelkov za zdravje in boljše počutje, pravijo na AKOS, kjer so lani prejeli 28 prijav prejema neželenih klicev z namenom neposrednega trženja.

"V nadzornih postopkih smo obravnavali tri prijave zoper domnevne kršitelje, ki ne upoštevajo prepovedi uporabe telefonske števile za klice, ki imajo komercialni namen, ter štiri prijave zoper domnevnega kršitelja, ki je telefonski klic opravil, kljub temu da telefonska številka prijavitelja ni bila v Telefonskem imeniku Slovenije," pojasnjujejo na AKOS. 

AKOS obravnaval le 7 prijav

Ostalih 21 prijav prejema neželenih klicev v letu 2016 agencija ni obravnavala. "Bodisi ker prijavitelj ni bil odziven pri pozivih za dopolnitev prijave bodisi ker je prijavitelj prijavo podal anonimno in ga ni bilo mgoče kontaktirati za dopolnitev prijave," pravijo na AKOS.  

Dvakrat globili

Uvedenih je bilo pet prekrškovnih postopkov, od tega so štirje zaključeni. Dvakrat je bila izdana odločba z izrekom opomina in dvakrat z izrekom globe. Znesek globe je v obeh primerih znašal 200 evrov za pravno osebo in 100 evrov za odgovorno osebo pravne osebe, saj sta oba kršitelja tovrstni prekršek storila prvič.

Pridobite čim več podatkov

Ob sumu zlorabe, torej ob klicu trgovca ali anketarja, čeprav tega niste dovolili, je pomembno zabeliežiti čim več podatkov: vsaj telefonsko številko, iz katere prihaja klic, čas klica, kdo kliče in kaj želi. Kot eden izmed ključnih podatkov, ki bo AKOS-u v pomoč, je podatek, kje so dobili vašo telefonsko številko in od kod jim dovoljenje za klic na to številko.

dezurni@zurnal24.si

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 3

  • 08:03 27. Marec 2017.

    Jaz sem zato odjavil stacionarca. Če te ne dobijo z uradnega telefona firme, te pač pokličejo z mobitela. V nedogled.

  • 18:58 26. Marec 2017.

    Jaz sem pustil telefon na imenu starega naročnika , ki je pred prodajo stanovanja bil že 10 let mrtev ! …

  • 17:06 26. Marec 2017.

    če maš cajt se ponorčuješ in jim odgovarjaš kot retard ,ko pogruntajo te definitivno več ne bo nikoli poklical ,ko …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.