''Koga je več - oslov ali njihove dlake?''

Foto: Pošta Slovenije Znamke Pošte Slovenije Foto: Pošta Slovenije Znamke Pošte Slovenije Foto: Pošta Slovenije Znamke Pošte Slovenije Foto: Pošta Slovenije Znamke Pošte Slovenije Foto: Pošta Slovenije Znamke Pošte Slovenije
Serija znamk prikazuje Slovenijo kot zeleno državo, a hkrati opozarja na okoljsko problematiko.
Oglej si celoten članek

Znamka pomeni tudi izraz umetniške svobode. Lahko so družbeno kritične, provokativne in udarne. Ena izmed takih serij prikazuje Slovenijo kot zeleno državo, a hkrati opozarja tudi na probleme, s katerimi se soočamo.

Septembra so izšle znamke, ki nagovarjajo s tematiko odnosa človeka do okolja. Serijo je s svojim komentarjem pospremil tudi etnolog dr. Janez Bogataj, ki je poudaril, da potrošniška družba še ni vzpostavila vzdržnih odnosov z naravnimi in kulturnimi okolji, ''vendar tokrat ne govorimo o velikih onesnaževalcih in uničevalcih, ampak tudi o raznih vsakdanjih, 'drobnih' dejanjih, ki se pogosto razraščajo do velikih razsežnostih in dokazujejo ravni naše siceršnje nekulture".

Na znamkah lahko tako vidimo stopalo, ki se osvobaja žvečilnega gumija, grafite, ki predstavljajo vandalizem, odmetavanje cigaretnih ogorkov skozi avtomobilsko okno, zavrženo hrano ter divje odlagališče odpadkov.

Iz Pošte Slovenije so sporočili, da serija rednih znamk nosi ''prav posebno, edukativno sporočilo, pri čemer seveda ne gre za promocijo divjih odlagališč, temveč ravno nasprotno.''

Foto: Pošta Slovenije Znamke Pošte Slovenije Pojasnili so še, da znamke z edukativno vsebino niso novost v svetu - vse več poštnih operaterjev se tako odloča, da tudi preko znamk opozarja na okoljske in druge probleme sodobne družbe. Predvsem na družbenih omrežjih so v teh tednih vzniknile debate z vprašanji, ali gre pri tem tudi za negativno promocijo.

Na Pošti Slovenije v zvezi s tem pojasnjujejo, da imajo znamke kot promotorke širše poslanstvo, saj "opozarjajo in dajejo poduk vsakomur izmed nas, da se zavedamo okoljske problematike, katere del smo vsak dan ter da se zamislimo nad odgovornostjo človeka do narave".

''Prav navedena serija je bila deležna izjemnih pohval filatelistične stroke ter velikega zanimanja tujih zbiralcev in medijev,'' dodajajo in pojasnjujejo, da to ni edina znamka, ki opozarja na tovrstno problematiko. Ob svetovnem dnevu voda 2019 je bila namreč izdana znamka, ki opozarja na pomen vode.

Ekološko osveščanje je torej mogoče tudi preko poštnih znamk, saj tudi te pozivajo k boljšemu odnosu do okolja. Etnolog pa je ob izdaji serije za konec še pristavil, da se moramo ob naslovu serije in sporočilu slovenskega pregovora vprašati, koga je več: oslov ali njihove dlake - ''odgovor je kratek in jasen: obojega!''

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 16:06 5. Junij 2021.

    Začnite delati doma. To je tist0, kar sem finančno najbolj nagrajeval. V petek sem po zaslužku 44.789 ameriških dolarjev prejšnji …

  • 13:32 5. Junij 2021.

    čudoviti izdelki avtorja ... in vse pohvale, res odlično polek znamk še kakšen drug izdelek

  • 09:09 5. Junij 2021.

    ja, da veste, ljudje vemo kje smo doma.. turisti in predvsem turistični delavci so pa .... pravjo da okol Bleda …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.