Leteči avtomobili dostopni že 2012

Foto: Žurnal24 Leteči avtomobil družbe PAL-V.
Nizozemsko podjetje je predstavilo prototip hibridnega avtomobila, s katerim se je možno tako peljati kot leteti. Model bo na trgu leta 2012.
Oglej si celoten članek

Revolucionarni avtomobil, ki ga je v imenu nizozemskega podjetja PAL-V razvil strokovnjak John Baker, ima pomenljivo oznako: osebno zračno in kopensko vozilo (PAL-V: Personal Air and Land Vehicle).

Leteči avtomobil je hibridno vozilo, ki se lahko s pomočjo vgrajenih rotorjev spremeni iz cestnega vozila v neke vrste helikopter. "Načrtujemo, da bo avtomobil PAL-V na trgu že leta 2012," je dejal Robert Dingemanse, predstavnik podjetja. Kdor bo želel kupiti leteče vozilo, bo moral imeti v žepu letalsko dovoljenje. "Upravljalec vozila mora imeti temeljna vedenja o navigaciji, instrumentih, meteorologiji in aerodinamiki," je pristavil Dingemanse, ki o ceni avtomobila ni želel špekulirati, saj "bo ta odvisna od povpraševanja na trgu".

Vozilo PAL-V ima kot kopensko vozilo tri kolesa, glede na karakteristike vožnje pa je podobno motornemu kolesu. Maksimalna hitrost, ki naj bi jo vozilo doseglo tako na kopnem kot v zraku, naj bi znašala kar 200 kilometrov na uro. Maksimalna letalska višina pa naj bi znašala 1.500 metrov, kar je pod spodnjo mejo, ki velja za komercialni letalski promet.

Po zagotovilih proizvajalca konstrukcijske lastnosti vozila omogočajo množično proizvodnjo. "Leteči avtomobili bi lahko že v nekaj letih postali realnost Evrope. Vsekakor bo do takrat treba še marsikaj postoriti. Že prihodnje leto bomo začeli s testnimi poleti," pravi Dingemanse.

V podjetju tudi že računajo na prve stranke. Prepričani so, da primarno ciljno skupino njihovih bodočih strank predstavljajo policija, gasilstvo, reševalne službe in druge intervencijske skupine. Leteči avtomobil naj bi bil zaradi maksimalne fleksibilnosti kot naročen za omenjene službe.

Pri bolj obsežni komercializaciji pa v družbi vendarle računajo na določene ovire. "Naučiti se upravljanja letečega avtomobila ni težko. Že 20 do 30 ur treniranja bi zadoščalo. Težje bo vzpostaviti sistem pravil v zračnem prometu, ki bo ob množični komercializaciji nujen," še opozarja Dingemanse.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.