"Mediji favorizirajo predvsem zagovornike"

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Novačenje v cerkvah, zbiranje podpornikov po piramidalnem sistemu, medijska podpora eni opciji ... predreferendumska kampanja je nekredibilna na obeh straneh, tako pri zagovornikih kot nasprotnikih izenačitve partnerskih skupnosti.
Oglej si celoten članek

Kampanja pred referendumom o izenačitvi partnerskih pravic prihaja v sklepno fazo. "Pričakujem več delovanja na mikro in lokalni ravni različnih socialnih omrežij, od strankarskih mrež, preko cerkvenih in raznih društev, do seveda digitalnih," pravi Andraž Zorko iz Valicona, njegova napovedi pa se že uresničujejo. 

Cerkev odkrito poziva 

Včeraj je tako o družini in referendumu na novinarski konferenci spregovoril ljubljanski nadškof metropolit Stanislav Zore, ki je katoličane pozval, da se udeležijo referenduma in zavrnejo novelo zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih (ZZZDR). Duhovniki pa so med nedeljsko mašo dva tedna pred referendumom delili take pozive:

Foto: Žurnal24 Plakat RKC

Foto: Žurnal24 RKC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Boj za glasove

Da bodo pobudniki referenduma uspeli, mora proti noveli zakona glasovati večina volilcev, hkrati pa mora ta večina predstavljati petino vseh volilnih upravičencev. Potrebovali bodo torej okoli 345 tisoč glasov proti. 

Zavezi se, da jih pripelješ še pet!

Za pobudnike referenduma je tako ključnega pomena, da mobilizirajo čim večje število svojih somišljenikov. V zgibanki, ki jo deli koalicija "Za otroke gre" tako pozivajo k podpisu zaveze, s katerim nasprotniki novele zagotavljajo, da bodo na referendum prišli in glasovali proti, ne glede "na datum referenduma, vreme ali počutje". To pa ni vse, zavezati se morajo tudi, da bodo k udeležbi na referendumu "s srcem vzpodbudili pet ljudi iz svoje družine, službe in okolja"  Foto: Žurnal24 zloženka

Okoliščine, v katerih bi se volilci posvečali referendumu, niso naklonjene nobenemu od udeležencev kampanje. "Pestro mednarodno dogajanje na eni ter predbožični čas veselega decembra na drugi strani, vzpostavljajo kontekst, ki lahko temo referenduma mimogrede relativizira na raven manj pomembne teme, čeprav osnovne človekove pravice to vsekakor niso," pravi Zorko. "Medijski vrhunec bodo torej TV soočenja, a ta bi utegnila imeti med volivci – zavoljo zgoraj navedenih razlogov - nižjo gledanost in s tem tudi  manjši vpliv, kot sicer.Vsebinsko se bo debata verjetno sukala okoli marsičesa ali predvsem o stvareh, o katerih na referendumu niti ne bomo odločali, kar bo kampanji kot taki še dodatno zbilo kredibilnost."

Igrajo predvsem na čustva ljudi

"Volivci – tisti, ki jih to sploh zanima – se bodo odločali predvsem na podlagi lastnih vrednotnih preferenc, delno pa na podlagi političnih simpatij do zagovornikov/nasprotnikov zakona," pravi analitik Matevž Tomšič.  "Tako zagovorniki kot nasprotniki zakona bodo igrali predvsem na čustva ljudi." 

Tak primer nagovarjanje čustev je videospot Slovenija je proti.

Zagovornikom večja medijska podpora

"V javnosti bolj opazni zagovorniki zakona, saj imajo precej večjo medijsko podporo," meni  Tomšič. Da je kredibilnost kampanje zamajana, tudi s strani podpornikov, opozarja tudi Zorko. Foto: Žurnal24 mavrični grad

V zadnji številki glasila Ljubljana, ki ga prebivalci dobimo v poštne nabiralnike, namreč župan Zoran Janković poziva h glasovanju za novelo zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih. To ni edini primer agitiranja mestne občine Ljubljana, ki ni med organizatorji kampanje (je pa Pozitivna Slovenija) v času kampanje. Občina je namreč grad odela v mavrične barve, na pročelju magistrata pa izobesila mavrično zastavo.

"Kakorkoli že je mesto menda nekoč glasovalo za v podobnem primeru in je trditev v oglasu po tej plati formalno točna, gre za tipičen primer uzurpacije medijskega prostora v prid ene opcije. Ne glede na to, ali je nekdo  za ali proti glede na referendumsko vprašanje, pa bi moral biti v vsakem primeru proti tovrstnim praksam, ki sodijo v neke druge čase," pravi Zorko. 

sergeja.hadner@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 72

  • 09:43 9. December 2015.

    https://youtu.be/fVhOJeXQWCA

  • 09:40 9. December 2015.

    Ne,markus!Moja otroka nista isto usmerjena!!Glej,če si feget bodi zaradi mene,samo mi ne mahaj pred očmi s to tvojo posrano zastavo!Bodi …

  • 08:03 9. December 2015.

    enim pač bolj drek diš...jaz pa navijam,da zmaga AIDS.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.