Skladno s predlogom zakonske novele bo treba za letno vinjeto odšteti 95 evrov, za tedensko 15
evrov, vlada pa se o ceni mesečne vinjete še odloča (cena naj bi se gibala med 30 in 35 evrov).
Vlada je sicer ob napovedi uvedbe vinjet za krajše časovno obdobje konec letošnjega marca
napovedala le uvedbo enotedenskih vinjet, ukinitev polletnih in podražitev letnih vinjet. Prometni
minister
Patrick Vlačič je ob tem dejal, da zaradi sprememb upa, da bo Evropska komisija
odmrznila milijonska sredstva za gradnjo slovenskih avtocest. Ministrstvo za promet predlaga, da se
novela zakona o javnih cestah začne uporabljati 1. julija letos. V Sloveniji zdaj veljajo polletne
in enoletne vinjete; za polletne je treba odšteti 35 evrov, za enoletne pa 55 evrov.
"Ne prehitevajmo dogodkov, bodimo optimistični," pa je tiskovni predstavnik evropske
komisarke za regionalno politiko Danute Hübner,
Dennis Abbott, predtem v Bruslju odgovoril na vprašanje, kolikšna je možnost, da
bo Slovenija izgubila evropska sredstva zaradi še vedno nerešenega problema z vinjetami.
"Najprej moramo počakati, kaj bo slovenska vlada sporočila Evropski komisiji. Evropska komisija
mora videti zadnje predloge slovenske vlade in ti predlogi bodo pazljivo preučeni, kot vedno,"
je dejal Abbott.
"Vsakdo vidi, da slovenska vlada poskuša najti rešitev, in slovenska vlada se zaveda, da ji
Evropska komisija poskuša pomagati najti rešitev," je dodal.
Tiskovni predstavnik je tudi vnovič pojasnil, da je Evropska komisija lani ustavila postopek
potrjevanja projekta za avtocesto A4. Komisija je v pismu slovenski vladi sporočila, da postopka
potrjevanja ne more nadaljevati, dokler ne bo rešen postopek zaradi kršitve pravnega reda EU,
uveden lani oktobra proti Sloveniji zaradi vinjet.
"Na avtocestne projekte, ki so bili že dogovorjeni prej, to ne vpliva," je zatrdil Abbott
in pojasnil, da je v zadnjih dneh komisija dobila od slovenske vlade račun za 33 milijonov evrov za
projekte v zvezi z avtocesto A5, v zadnjih dneh je dobila tudi 50 milijonov evrov predplačil iz
strukturnih skladov, od leta 2007 pa vsega skupaj skoraj 400 milijonov evrov v predplačilih.
Namesto polletnih tedenske in enomesečne
Vlada je sprejela predlog novele zakona o javnih cestah, ki poleg letne vinjete predvideva uvedbo tedenskih in enomesečnih vinjet ter ukinitev polletnih vinjet.