O tem, ali bomo Novomeščani res dobili radarje za rdečo luč, župan Alojz Muhič pravi: “Gre za projekt, ki ga proučujemo. Želimo namreč ugotoviti, kakšen napredek bi s tem dosegli pri varnosti v cestnem prometu – tako voznikov kot peščev in kolesarjev.”
Ker v Novem mestu opažajo kar nekaj nesreč na semaforiziranih križiščih in prehodih za pešce, želijo, kot dodaja Muhič, udeležence v prometu tudi na drugačen način opozoriti na previdnost. O napravi za nadzor spoštovanja rdeče luči pa, kot poudarja, razmišljajo le kot o eni izmed možnosti opozarjanja na previdnost.
Stranske spregledamo
Značilnost novomeških semaforiziranih križišč je po besedah Željka Zriliča, policijskega inšpektorja PU Novo mesto tudi ta, da se med seboj precej razlikujejo, tako da zahtevajo še posebno pozornost udeležencev v prometu. “Predvsem pri zavijalnih pasovih, ki imajo dodatne semaforske glave za zavijanje v levo, se zgodi, da vozniki gledajo le semafor nad njimi, na katerem na primer gori rdeča, ne vidijo pa, da zanje na stranski glavi gori zelena, in tako v križiščih povzročajo zmedo,” pojasnjuje Zrilič.
Posledica je več nesreč
Policisti so lani na območju Novega mesta ugotovili 207 kršitev predpisov v semaforiziranih križiščih, natančneje vožnje v rdečo luč. Leto prej je bilo takšnih kršitev 96. “Posledica tolikšnega povečanja je tudi vse več prometnih nesreč v križiščih, predvsem v najbolj obremenjenih v Žabji vasi in Ločni. S smrtnim izidom ni bilo lani sicer nobene, so pa bile tudi takšne s telesnimi poškodbami,” še pove Zrilič.
Da je povečanje števila tovrstnih prekrškov skrb vzbujajoče, so na zadnji seji ugotavljali tudi člani sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu. Kot eno izmed možnih rešitev so po besedah Milana Bratiča, tajnika sveta, omenili tudi možnost, da bi na semaforje namestili naprave za nadzor spoštovanja rdeče luči.