Konflikt interesov? Obratovalno dovoljenje za žičniške naprave in smučišča podeli direktorat za žičnice in železnice, podpiše pa ga minister za promet. Na direktoratu je zaposlen tudi eden od lastnikov Športnega centra Pohorje Gorazd Bedrač, ki nas je z vprašanjem o morebitnem konfliktu interesov napotil na službo za stike z javnostmi ministrstva za promet, od koder pa nismo prejeli odgovora. “Morebitni konflikt interesov bomo proučili in šele nato odgovorili,” pojasnjujejo na ministrstvu. Sicer pa je Gorazd Bedrač tudi predsednik Smučarskega kluba Branik Maribor, ki deluje v sklopu Smučarskega centra Pohorje.
“Nemogoče je ustaviti vse naprave s podobnimi ležaji v Sloveniji, če še ne vemo, zakaj je do dogodka prišlo,” pravi Samo Tofant, prometni inšpektor. Morebitne ukrepe napoveduje šele po koncu preiskave, ki jo nadaljujejo mariborski kriminalisti, je pa inšpektor za zdaj izključil malomarnost Športnega centra (ŠC) Pohorje.
“S strani upravljalca za zdaj ne kaže na kakršnekoli pomanjkljivosti ali napake, ki bi jih storil,” pravi inšpektor, ki pa ne ve točno, koliko let je stara naprava in od kod prihaja. “Tam okrog 1980 je bila prvič postavljena na prvi lokaciji. Prišla je iz italijanskega smučišča, ne vem, katerega.”
Inšpektorji niso jasnovidci
Na napravi so bili opravljeni vsi predpisani pregledi, žičnica je imela potrebna dovoljenja, a v sedmih mesecih je to že druga nesreča na smučarskih napravah, ki jih upravlja ŠC Pohorje.
“Avto je tudi treba peljati na določeno obdobje na tehnični pregled, pa nihče ne zagotavlja, da po njem motor ne bo odpovedal,” pojasnjuje inšpektor.
Na vprašanje, ali naj se smučarji vsakič, ko se usedejo na napravo, zavedajo, da so lahko v življenjski nevarnosti, odgovarja: “Mislim, da ne, ker so naprave varne. Se pa vedno dogajajo strojelomi ali izredni dogodki. Kot lahko greste peš in si zlomite nogo.”
A pešec skrbi za svojo lastno varnost, za varnost smučarjev pa je, kot potrjuje sam inšpektor, odgovoren upravljalec smučišča. Čeprav je najprej padla gondola in nato še sedežnica, inšpektor ne dvomi o kakovosti dela. “Žal nismo jasnovidci ali vedeževalci, da bi te stvari vnaprej predvidevali; če bi jih lahko, se nikoli ne bi zgodile,” odgovarja Samo Tofant, prometni inšpektor.
Brez opravičila in na čago
V soboto zjutraj se je na sedežnici poškodovalo 17 smučarjev, še isti večer pa so se njeni upravljalci na mariborskem Pohorju zabavali na kronanju že 47. pohorskega carja.
“Nisem pričakoval, da bi se oni odpovedali zabavi,” pravi udeleženec sobotne nesreče, dolgoletni smučar Miran Cvetko, ki še nikoli v življenju ni bil tako prestrašen.
“Bil sem namreč precej visoko, videl sem, kako so smučarji padli, jaz pa sem visel in čakal. Kljub temu bom še smučal, ampak na stare geple se ne usedem več,” dodaja Cvetko, ki se mu vodstvo ŠC Pohorje po nesreči ni niti opravičilo.