NKBM pojasnjuje "grozilna pisma": Gre za stare dolgove komitentov PBS

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Po nenavadnih pismih, v katerih je NKBM komitente nekdanje PBS pozivala, naj poravnajo stroške, se zdaj opravičujejo za morebitne nevščnosti. Dolg, ki ga je zaračunavala PBS nevedočim uporabnikom, pa ostaja.
Oglej si celoten članek

Po pripojitvi Poštne banke Slovenije (PBS) Novi KBM je slednja konec septembra več tisoč komitentom poslala obvestilo o enostranski ukinitvi računa in da naj "zaradi dodatnih stroškov, ki bodo nastali v postopku sodne izterjave dolga" poravnajo dolg.

Kot smo že poročali v primeru bralca iz Osrednje Slovenije, ki je imel na banki več kot desetletje neaktivno hranilno knjižico, za dolgove komitenti niso niti vedeli. Banka, ki je razposlala dopise, se je najprej zavila v molk in navedla, da sprejemajo "potrebne aktivnosti".

V prejšnjem tednu tednu pa je NKBM komitentom - na banki so nam pojasnili, da so obvestilo dobile stranke nekdanje PBS, ki z računom niso poslovale več kot eno leto - poslala dodatno obvestilo in jih opozorila, da od njih zahtevajo dolg "obračunanih stroškov vodenja računa in drugih stroškov", ki pa naj jim ga zaračunali že v nekdanji PBS skladno s splošnimi pogoji. Sami kot njihovi pravni nasledniki pa ta dolg zdaj terjajo.

Kaj vam je PBS zaračunala lahko preverite na banki

Kaj natančno je osnova za nastali dolg pri imetnikih vpoglednih hranilnih vlog, za katere v skladu s spolšnimi pogoji ni predvideno plačilo za vodenje računa, še ostaja  neznanka. O kakršnemkoli preoblikovanju računa pa nekdanja PBS vsaj našega sogovornika, ki je hranilno knjižico odprl leta 2002, ni obvestila.

Karidia Toure Zagrajšek, predstavnica NKBM, nam je pojasnila, da naj se posamezniki individualno obrnejo na njihove bančne poslovalnice, kjer lahko zahtevajo izpisek ter individualno pregledajo svoje situacijo. Ob tem pa priznavajo, da PBS o določenih mejnikih, če to ni bilo zakonsko obvezno, ni obveščala svojih strank.

"V tem obdobju se je večkrat spremenila tudi regulativa, ki določa obveščenje strank. Na PBS so vedno delovali s takrat veljavnim zakonom, a do določenega trenutka je bilo v skladu z zakonom dovolj, da se je stranke seznanjalo s stanjem na računu ob obisku," je pojasnila Karidia Toure Zagrajšek in dodala, da se je naknadno izkazalo, da nekatere stranke nikoli niso prišle na banko, dolg pa se jim je nalagal. 

Ali morajo dolg stranke zdaj poravnati? "Vse stranke, ki so dopise prejele, so pozvane, da poravnajo stroške, ki izvirajo iz preteklega poslovanja z računi pri PBS, o katerih so bili obveščeni. Po izteku odpovednega roka (28.11) bo Nova KBM račune avtomatično zaprla."

barbara.erzen@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 07:49 19. Oktober 2016.

    Dajmo še povedati, da so vse te terjatve ZASTARANE in da se tega ne plačuje. Če je banka nanje pozabila …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.