Pravnica avstrijskega avto-moto društva ÖAMTC Verena Pronebner je za Žurnal24 povedala, da so Bruslju predložili odškodninski zahtevek v višini razlike med polletno in kratkoročno vinjeto.
Za kolikšno vsoto gre, nam včeraj ni uspelo izvedeti. Je pa Pronebnerjeva povedala, da ÖAMTC ne
more pravno ukrepati proti slovenski vladi, zato so za pomoč zaprosili Evropsko komisijo. Nemška
avto-moto zveza ADAC o tožbi še ne razmišlja, je pa nezadovoljstvo nad vinjetami že izrazila
Evropski komisiji. Ta bo proti Sloveniji zaradi kršitev pravilnika o prostem pretoku blaga in
storitev na Evropsko sodišče vložila tožbo, ki od slovenskih davkoplačevalcev lahko izterja tudi
odškodnine. Kolikšne, še ni znano.
Evropska komisija bo najverjetneje danes zaradi uvedbe polletnih in enoletnih vinjet začela postopek proti Sloveniji. Te naj bi bile po mnenju Svetovne avtomobilistične organizacije Fia in tujih avto-moto društev diskriminatorne do tujih in tranzitnih voznikov. Fia je v povezavi s tem 16. septembra letos poslala protestno pismo ministru za promet Radovanu Žerjavu . To so potrdili tudi na ministrstvu, v odgovoru na pismo pa so Fii podali tudi pojasnila.
Stališče ministrstva o postopku Evropske komisije pa bo znano, ko bodo mnenje komisije prejeli
in preučili, so zapisali na ministrstvu za promet. Kdaj bo to, niso navedli. Slovenijo tako čaka
prvi pisni opomin zaradi kršenja pravnega reda EU. Ustrezen odziv slovenskih oblasti na opomin
komisije naj bi bila uvedba vinjet za krajše obdobje (tedenskih ali desetdnevnih) v čim krajšem
času.
Milan M. Cvikl iz komisije za nadzor javnih financ, sicer poslanec Pahorjeve SD,
meni, da najhitrejšo rešitev problema vinjet predstavlja hitra uvedba elektronskega cestninjenja,
kjer vsak plača toliko, kot prevozi.
Vinjetni projekt |
|
Od začetka prodaje vinjet do sredine avgusta je bilo prodanih za okoli 48 milijonov evrov vinjet, kar pomeni okoli 1,4 milijona polletnih nalepk.
|
Če Slovenija ne uvede vinjet s krajšim rokom veljave, tvega odškodninske tožbe evropskih avtomobilističnih združenj. Po naših neuradnih podatkih bi te lahko dosegle višino tudi do 30 milijonov evrov. Direktor turističnega servisa Nemške avto-moto zveze ADAC Erwin Pfeiffer je na naše vprašanje, ali razmišljajo o tožbi, povedal, da evropski popotniki ne potrebujejo tožb in odškodninskih zahtev, ampak vinjeto s krajšim rokom veljave. Pfeiffer dodaja, da so v zadnjih treh mesecih prejeli nešteto klicev in pisem članov v povezavi s slovenskim cestninskim sistemom. "Večina naših članov je že prej dopustovala v Sloveniji ali na Hrvaškem in poznajo cene nekdanjih cestnin, zato nimajo razumevanja za povišanje cen do triinpolkrat. Upamo, da se bo to uredilo do poletne turistične sezone 2009," končuje Pfeiffer.