“Največja težava je organizacija. Darsove službe na terenu ne ukrepajo dovolj hitro, učinkovito in strokovno. To se je pokazalo tudi pri zadnji orkanski burji. Odzivni čas za vzpostavitev ceste nazaj v obratovanje po končani burji je bil predolg,” pravi Ivan Lemut, predstavnik avtoprevoznikov v ajdovski obrtno-podjetniški zbornici in direktor prevozniške družbe Gatis-co, ki se je v četrtek s sodelavci sestal z vodstvom Darsa na prvem delovnem sestanku. “Dogovorili smo se, da mora biti strokovna ekipa, ki bo določila spremembe režima zapore prometa zaradi burje, oblikovana najpozneje v mesecu in pol.”
Predlog avtoprevoznikov. Namesto pri zdajšnjih 80 kilometrih na uro bi zapora za počitniške prikolice, hladilnike in vozila s ponjavami do osmih ton začela veljati pri hitrosti 100 kilometrov na uro, zapora za vsa vozila pa pri sunkih nad 160 kilometrov na uro.
Marjan Koler z Darsa pravi, da je krivda tudi na avtoprevoznikih, ki ne upoštevajo signalizacije. To se je pokazalo tudi ta teden. Tovornjak, ki ga je zaradi sunka burje v torek prevrnilo na hitri cesti med Ajdovščino in Vipavo, jim je uspelo odstraniti šele po dveh dneh. Glede postavitve protivetrne zaščite pa na Darsu pravijo, da je pogoj za začetek del idejni projekt za zaščito na celotni trasi. V uredništvo smo prejeli dopis domačina, ki predlaga, da bi Dars kot protivetrno zaščito med Podnanosom in Ajdovščino zgradil nasipe iz zemlje, ki je nastala pri gradnji hitre ceste in jo je Primorje domnevno nezakonito deponiralo. Takšni nasipi so na določenih odsekih že postavljeni. Koler odgovarja, da predlog obravnavajo.
"Odzivni čas predolg"
Hitra cesta. Ivan Lemut: Ob burji Darsove službe ukrepajo prepočasi.
Kdaj zapore?
Tovornjak odstranjevali dva dni