Slovenski javnosti je zelo dobro znana saga oz. bitka, ki jo bijeta Petrol in vlada Roberta Goloba zaradi omejevanja najvišje dovoljene cene goriva pri nas. Petrol je v javnost poslal več dopisov, da s tako majhno maržo ne more preživeti na dolgi rok. Še več: začel je tudi protestno zapirati manjše oz. manj dobičkonosne poslovalnice v manjših krajih.
Petrol je šel celo v kampanjo na svoji spletni strani in javnosti pojasnjeval, kako malo denarja pobere od enega litra goriva. Njihovo verzijo si lahko preberete tukaj. Trdijo, da od enega litra prejmejo 5 % vrednosti, ki jo plača kupec. In ker so v Petrolu radi razkrili podatke o maržah pri gorivu, smo jih zato povprašali tudi o maržah pri polnjenju električnih avtomobilov oz. drugih vozil.
Žal smo naleteli na zaprta vrata. "Višina marže pri polnjenju električnih vozil predstavlja poslovno skrivnost podjetja, vendar je za razumevanje cenovne politike ključno izpostaviti, da strošek električne energije predstavlja le manjši del celotne strukture stroškov," so zapisali.
"Poleg tega so stroški dodatno obremenjeni z morebitnimi penali ob prekoračitvi dogovorjenega maksimalnega odjema, kar se lahko zgodi ob hkratnem polnjenju več vozil," so zapisali, ker so očitno domnevali, da si bomo v uredništvu kljub temu, da sami niso razkrili marž, znali narediti izračun, koliko denarja ostane Petrolu.
Vprašali smo jih tudi, ali so prilagodili cene, potem ko je v zadnjem letu sledil izrazit padec cen na trgu elektrike, saj smo opazili, da veljavni cenik datira daleč v 26.6.2023, ko so bile cene električne energije bistveno višje.
"Padec tržnih cen elektrike ima le omejen vpliv na končno ceno storitve, ki se lahko prilagaja predvsem v okviru stroška pretečene energije. Na znižanje končne cene bo dolgoročno najmočneje vplivala rast pretočene energije, ki je povezana z večjo razširjenostjo električnih vozil in pogostejšo uporabo javne infrastrukture," so prepričani v Petrolu.
A Borzenova statistika in statistika Trgovinske zbornice Slovenije (Sekcija za osebna motorna vozila) kažejo na to, da se je število električnih avtomobilov v zadnjem letu že močno povečalo. Vprašanje pa je, kakšen interes imajo lastniki električnih avtomobilov pri tako visokih cenah polnjenja za polnjenje na javnih polnilcah, ko pa imajo doma trikrat nižjo ceno. Tisti, ki imajo sončno elektrarno in so vključeni v sistem "net metering", doma polnijo praktično zastonj.
Kakšne so marže Petrola? Tu je izračun
Danes je cena kw/H pri ponudniku električne energije Gen-I za male poslovne uporabnike 0,15848 evra z vključenim DDV. Koliko pa zaračuna Petrol na njihovih polnilcah (dodajmo, da je Petrol dobavitelj elektrike in jo dobi po cenejši ceni, kot jo prodaja Gen-I, saj je v to ceno že vključena tudi marža)?
Petrol na električnih polnilnicah s hitrostjo do 22 kw/H za 1 kw/H računa 0,39 evra, kar pomeni, da si v tem primeru (če ostanemo pri ceni 0,15848) vzame kar 146 odstotkov trenutne cene elektrike za male poslovne odjemalce pri Gen-I. To pa je že kar lepa marža ... Če vzamemo za primer, da se na eni Petrolovi polnilnici v centru mesta v enem dnevu izmenja 10 avtomobilov, ki polnijo po dve uri (cca 40 kw/H), potem Petrol na tej polnilnici proda 400 kw/H energije in pobere 156 evrov, če odštejemo zgoraj navedeno ceno električne energije, Petrolu ostane približno 93 evrov, na mesečni ravni bi to zneslo 2790 evrov. A zagotovo je znesek še bistveno višji, saj je Petrolova nabavna cena električne energije zagotovo bistveno nižja.
V Petrolu se sicer ob jasno visokem izračunu marže pri polnjenju električnih vozil branijo, da "pomemben del stroškovne strukture predstavlja tudi amortizacija, saj gre za kapitalsko intenzivne investicije, zlasti pri postavitvi hitrih in ultra-hitrih polnilnic".
Petrol: Poslovnje ni rentabilno
Trenutni obseg polnjenja in struktura voznega parka še ne omogočata rentabilnega poslovanja, saj je delež električnih vozil še vedno nizek, uporabniške navade pa se še oblikujejo, pravijo v Petrolu.
"Pričakujemo, da se bo rentabilnost izboljšala proti koncu tega desetletja, ko bo delež električnih vozil bistveno višji, s tem pa tudi izkoristek obstoječe infrastrukture. Do takrat pa ostaja ključnega pomena sodelovanje vseh deležnikov pri zagotavljanju dostopne, zanesljive in dolgoročno vzdržne e-polnilne mreže," so še zapisali v odgovoru za Žurnal24.
Ko smo jih povprašali za podatek o povprečnem (dnevnem) številu uporabnikov, so odgovorili, da to predstavlja poslovno skrivnost podjetja, zato da ga ne bodo razkrili. Tako nam ostane le to, da jim moramo verjeti na besedo, da poslovanje še ni rentabilno.
dezurni@styria-media.si
Dajte no; Ta da se jim ne izplača je samo nabijanje, ker jim ne dovolijo, da nas "lupijo" po lastni …
Pizdrol!
Kdor jamra mu je treba vzeti....