Plačali pohištvo, a ga niso dobili. Podjetnik: Trudim se povrniti dolg

Foto: Profimedia Stavbno pohištvo Foto: Profimedia Stavbno pohištvo Foto: Profimedia Stavbno pohištvo Foto: Profimedia Stavbno pohištvo Foto: Profimedia Stavbno pohištvo Foto: Profimedia Stavbno pohištvo Foto: Profimedia Stavbno pohištvo
Gotovo ste tudi vi že kdaj plačali storitev vnaprej. Kaj, če ostanete brez storitve in denarja?
Oglej si celoten članek

V začetku meseca smo poročali, da so kupci Val Marketinga zaradi stečaja podjetja ostali brez vrat, ki so jih naročili in zanje tudi plačali kupnino. Po objavi prispevka se nam je oglasil bralec, ki opozarja, naj bomo previdni tudi, če stavbno pohištvo naročamo tudi pri drugih proizvajalcih. 

Avto 30 bralcev skupaj z AMZS vabimo na ekskluzivni dogodek

"Ugotovil sem, da ima veliko Slovencev enake težave z nekim drugim podjetjem, ki pa ni v stečaju," pravi bralec, katerega ime hranimo v uredništvu. "Gre za podjetje Ecovind. d. o. o. Krško."

Kupci besni Bolj "glasni" dobili naročeno, preostali tudi ob več tisočakov

Komentar Kot tele v nova vrata

Dodaja, da je pri podjetju naročil in plačal okna, vrata ter žaluzije. "Sam sem okna sicer prejel, na katera sem nanje čakal nekaj mesecev, a so katastrofalne izdelave," pravi kupec. "Žaluzije manjkajo, čeprav sem jih plačal." 

Na Tržnem inšpektoratu 16 prijav

Na Tržnem inšpektoratu, ki ga vodi Andrejka Grlić, pravijo, da so zoper podjetje v letu 2017 prijeli 16 prijav, ki so se nanašale na neizpolnitev prodajne pogodbe pri nakupu blaga (neizdobava naročenega in plačanega stavnega pohištva - oken in vrat) in zaradi nepravilnosti pri reševanju reklamacijskega postopka v zvezi z nepravilno opravljeno storitvijo montaže ter vgradnje stavbnega pohištva.

"Iz dokumentov zadev izhaja, da je predstavnik podjetja v okviru svojih zmožnosti do nedavnega reševal prejete reklamacije," pravijo pri Tržnem inšpektoratu. "S posredovanjem Tržnega inšpektorata RS je bilo v letu 2017 v korist potrošnika doseženo, da je podjetje šestim kupcem rešilo reklamacijo, dvema kupcema vrnilo kupnino in z enim kupcem doseglo sporazumni dogovor."

Foto: Profimedia Stavbno pohištvo

A ker podjetje v nadaljevanju petim kupcem ni izpolnilo obveznosti iz prodajne pogodbe pri nakupu blaga (nedobava), dvema kupcema pa neupravičeno zavrnilo odstop od pogodbe, je Tržni inšpektorat podjetju naložil, da vrne vsa opravljena plačila po izdanih predračunih oz. ponudbah. 

"Predstavnik zavezanca je pojasnil, da bo vsem potrošnikom vrnil kupnino, ker stavbnega pohištva, ki so ga naročili potrošniki, ne namerava več dobaviti," razlagajo pri Tržnem inšpektoratu. 

Previdno! Naročili vrata, a ostali brez njih in nekaj sto do več tisoč evrov

Posamezne prijave potrošnikov je Tržni inšpektorat nekaj časa do prodajalca obravnaval posamično in o rezultatih nadzora sprotno obveščal tudi prijavitelje. "Kasneje se je zaradi neodzivnosti podjetja odločil, da se vse ostale zadeve, t. j. nerešene prijave, odstopi pristojnim organom pregona," pojasnjujejo pri Tržnem inšpektoratu. "Tako se bo v nadaljevanju ministrstvu za notranje zadeve, policijski upravi v Novem mestu odstopilo naznanilo kaznivih dejanj, saj v obravnavanih zadevah obstaja sum storitve kaznivih dejanj poslovne goljufije."

Foto: Profimedia Stavbno pohištvo

Policija preučuje sum poslovne goljufije

Da so prijave v zvezi s podjetjem prejeli, potrjujejo tudi pri novomeški policijski upravi.  "Lahko potrdimo, da smo do tega trenutka prejeli deset prijav, ki se nanašajo na poslovanje podjetja," je povedala Alenka Drenik iz PU Novo mesto. "Iz prijav izhaja, da so oškodovanci za dobavo in montažo vrat in oken vplačali pologe, vendar blago ni bilo dostavljeno oziroma vgrajeno. Policisti ugotavljajo okoliščine in zbirajo obvestila v zvezi suma kaznivega dejanja poslovne goljufije. Po zaključeni preiskavi bodo z ugotovitvami seznanili pristojno tožilstvo."


Varnost pri plačilu v naprej

Tržni inšpektorat potrošnikom svetuje, naj pred odločitvijo za nakup ustreznost in kredibilnost potencialnega prodajalca preverijo v Poslovnem registru Slovenije (AJPES), na različnih forumih ali pri znancih.

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije poudarjajo, da je zahteva podjetja po delnem ali celotnem predplačilu naročenega izdelka, je del ponudbe podjetja. 

"Potrošniki naj ob primerjavi ponudb različnih podjetij upoštevajo tudi to, da podjetje zahteva delno ali celotno predplačilo ter se odločijo za tisto ponudbo, ki jim v vseh elementih najbolj ustreza," poudarjajo pri ZPS. "Dejstvo je, da so predplačila zakonsko dopustna, zato je na strani potrošnika, da oceni, ali je pripravljen nositi riziko v primeru, da pride do neizpolnitve obveznosti s strani podjetja."

Poslovna goljufija se kaznuje z denarno kaznijo in ali z zaporom do deset let, odvisno od višine premoženjske koristi ali materialne škode. "Kdor pri opravljanju gospodarske dejavnosti prisklenitvi ali izvajanju pogodbe ali posla preslepi drugega s prikazovanjem, da bodo obveznosti izpolnjene, ali s prikrivanjem, da obveznosti ne bodo ali ne bodo mogle biti izpolnjene, zaradi delne ali celotne neizpolnitve obveznosti pa si pridobi premoženjsko korist ali nastane za stranko ali koga drugega premoženjska škoda, se kaznuje z zaporom do petih let," je zapisano v kazenskem zakoniku.

Direktor miri kupce

A direktor podjetja Mitja Puntar kupce kljub naštetemu miri. "Naša zgodba ni niti približno podobna zgodbi iz vašega prispevka," pravi Puntar. "Gre za zgodbo mladega podjetnika, ki se trudi v slovenskem okolju." 

Foto: Profimedia Stavbno pohištvo

Pojasnjuje, da je podjetje zadnji dve leti poslovalo z dobičkom, dobro delalo in poskrbelo za vse svoje stranke. "Naš letni promet je znašal okrog četrt milijona eurov," pravi Puntar. "Podjetje je zaposlovalo šest ljudi, pretežno mlade iskalce zaposlitve in ljudi z ambicijami in notranjim pogonom za zdravo in normalno delo. V letošnjem letu smo kupili nov kombi in opremili montažno ekipo kot se spodobi. Pripravljeni na profesionalno opravljeno delo izmer, dobave in vgradnje PVC stavbnega pohištva. Bili smo celo dogovorjeni za nastop v oddaji prava ideja na RTV."

Slovenija Kupci ostali brez vrat, direktor pojasnjuje zakaj

Pravi, da je od leta 2015 do 2017 delal od jutra do večera, a je nato resno zbolel, vse skupaj pa je otežila še smrt v družini ter težave z nadomeščanjem zaradi njegove odsotnosti. "Nato sem prejel poslovno ponudbo o zamenjavi dobavitelja," pojasnuje Puntar. "Do poletja je okna kupoval pri naročniku na Poljskem, nato pa je dobil priložnost v drugem podjetju, ki se ukvarja z proizvodnjo PVC stavbnega pohištva in ima proizvodnjo v Sloveniji."

"Ker je narava dela pri storitvah v gradbeništvu takšna, da kupuješ z 22 odstotno obdavčitivijo, a produkt s storitvijo prodaš z 9,5 odstotno obdavčitvijo, privarčuješ na davku, v kolikor dobiš enake neto cene za PVC stavbne elemente," razlaga Puntar. "Tako se bolj splača kupiti slovensko, kakor uvoziti."

Nov dobavitelj je zvišal cene

Dodaja, da je imel v usnem dogovoru z lastnikom podjetju zagotovljene enake cene kot pri dosedanjem dobavitelju. "Bil sem vesel, prodajal bom slovenski proizvod, denar ostaja v Sloveniji, pa še DDV bom dobival nazaj. Win-Win situacija," pravi Puntar. "Ker sem z dosedanjim dobaviteljem iz Poljske imel resne težave z odpravo stvarni napak in nereševanjem reklamacij, sem z njimi grdo zaključil in jim poslal račune za vse storitve, ki sem jih opravil namesto njih, vključno s servisi vrat in oken, ogledi, kilometrino in podobno."

Različne možnosti Kako do denarja, če gre podjetje v stečaj?

A pri slovenskem dobavitelju po besedah Puntarja vse ni bilo tako rožnato, kot se je zdelo na prvi pogled. Ugotovil je, da je produkt slabši, da obstajajo težave z nosilnostjo, zaradi česar so bile stranke nezadovoljne. "Dobava se je zamaknila in, najbolj drastično, dvignil je cene brez posluha za rabat," razlaga direktor Ecovinda. "Neznosen pritisk strank, neposluh dobavitelja in tržne razmere, ki ne dovoljujejo dviga cen, skupaj z eksponentno rastjo stroškov so privedli do odločitve o prenehanju jemanju novih strank in naročil."

Foto: Profimedia Stavbno pohištvo

Prodaja premoženje, da bi povrnil dolg

Dodaja, da se trudi povrniti kupnine, tudi tako, da sta z ženo prodala tri avtodome, ki so bili v njeni lasti. "Povrnila sva več kot polovico kupnin iz najinih žepov, ostalo je še približno 10.000 evrov dolga do fizičnih oseb," pravi Puntar. "Prodajam avtomobile in lastnino ter postopno vračam denar. Težko je, ker so se pravne osebe že usedle na račun in je blokiran. Zato hodim z gotovino na pošto in se zares trudim povrniti denar."

Pojasnuje, da je bilo v podjetju ob odločitvi, da preneha z dejavnostjo približno 30 tisoč evrov dolga do fizičnih oseb, kar se je zmanjšalo na deset tisoč evrov, ki jih dolguje približno 15 strankam. "Ostalo je še nekaj premičnin, ko prodam te, bo dovolj za povračilo vseh kupnin," pravi Puntar. "Podjetje ni v stečaju, saj z njim odlašam dokler ne povrnem dolga. Odklop številk iz strani telekoma, selitev pisarne in splošen oseben kolaps so botrovali k nedosegljivosti podjetja 14 dni"

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 10:17 12. November 2017.

    dejte kle pri zurnalu malo poslušat tudi ogoljufane stranke kako in kaj je ne sam unega lopova ker je denar …

  • 10:02 7. November 2017.

    Tip je en navaden bluzator in nategun. Kup izgovorov, vsega so krivi drugi, samo on je popolnoma nedolžen. Ampak važno, …

  • 09:25 7. November 2017.

    Naše inšpekcijske službe so politične institucije ,ki delujejo po diktatu oblasti ! To velja za vsa področja od okoljskega do …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.