Funkcija ogled nazaj je pri številnih ljubiteljih televizijskega kratkočasenja velik hit. Omogoča namreč, da si gledalec ogleda oddajo kadarkoli to želi in brez prikazovanja oglasov. A več kot očitno bo preskakovanje oglasov kmalu stvar preteklosti, saj se vse več slovenskih ponudnikov televizije odloča za predvajanja oglasov. Na naše uredništvo se je namreč obrnila bralka, ki je nedavno opazila, da se ji med ogledom nazaj pri ponudniku T-2 vseeno predvajajo oglasi.
"Plačujem 50 evrov na mesec, da mi zdaj pri ogledu za nazaj vrtijo reklame," je jezna. Dodaja, da v primeru plačevanja naročnin Spotify, Netflix ali Youtube ne predvajajo oglasov.
"Gre za uveljavljeno prakso"
Prikazovanje krajših oglasov pri Telekomu ni novost. Prikazovanje oglasnih vsebin in videonasvetov za uporabo platforme NEO je v sklopu storitve ogled nazaj obstajala že doslej in je tudi del njihove prodajne ponudbe, so pojasnili na Telekomu. Kot glavni razlog za občasno prikazovanje oglasov so navedli, da s tem zagotavljajo brezplačnost storitve ogleda nazaj za vse njihove uporabnike televizije. "Zavedamo se namreč, kako pomembna in priljubljena je ta funkcionalnost. To je danes uveljavljena praksa v panogi, ki jo uporabljajo drugi operaterji v Sloveniji in širši regiji, saj omogoča kritje stroškov in nadaljnji razvoj storitev, ne da bi se to preneslo na mesečno naročnino," so pojasnili na Telekomu.
Telekom sicer ponuja več različnih paketov, ki vključujejo platformo NEO in s tem (delno) preskakovanje oglasov oziroma ogled nazaj. Najcenejši paket, ki ne vključuje interneta, je tako 39,00 evrov na mesec, ob vezavi za 12 mesecev pa 29,99 evra. Cene preostalih paketov pa se povzdignejo tudi do 60 evrov na mesec, a tudi ti vključujejo oglasne vsebine.
Oglasna vsebina, ki je po navedbah Telekoma bolj relevantna za posameznika, saj zmanjšuje izpostavljenost splošnim oglasom, se predvaja največ trikrat na dan na posameznega uporabnika.
V nadaljevanju so še razložili, da posebnih pritožb ali večjega števila vprašanj na to temo ne beležijo. "Vsak odziv uporabnikov skrbno preučimo in ga upoštevamo pri nadaljnjem razvoju storitev, saj si prizadevamo ponudbo v čim večji meri prilagajati njihovim željam," so zagotovili pri Telekomu.
Telekom Slovenije
Trendu sledi tudi T-2
Prikazovanje oglasov med ogledom nazaj so nedavno uvedli tudi pri operaterju T-2. Novost so tako uvedli 26. marca letos, od tega datuma dalje se pri preskakovanju vsebin občasno prikazuje oglasna vsebina, podobno kot na številnih drugih platformah, vendar v precej manjši meri – največ trikrat na dan. Razlog za uvedbo novosti vidijo v tem, da se praksa oglaševanja v digitalnih storitvah razvija v smeri modelov, ki omogočajo zagotavljanje vrhunskih vsebin ob hkratnem optimiziranju poslovnih rešitev.
Oglas se prikaže ob vklopu časovnega zamika, preskočiti pa ga je mogoče po sedmih sekundah. Na dan se prikažejo največ trije oglasi, med njimi pa je najmanj ena ura presledka.
Na T-2 so pojasnili, da so naročniki novost sprejeli dobro. Navedbe pa so podkrepili z dejstvom, da niso prejeli nobene pritožbe. "Seveda ostajamo tudi vnaprej zavezani k temu, da spremembe, ki jih prinaša razvoj, razvijamo in uvajamo na način, ki bo zagotavljal najboljšo uporabniško izkušnjo, po kateri je T-2 znan in prepoznan na trgu, na kar kaže tudi konstanto visoka raven zadovoljstva naših naročnikov," so še zapisali.
Vsekakor to pomeni, da stranke, ki plačujejo 49,99 evrov oziroma 19,99 evrov (paketa oranžni king in oranžni diamant HBO) vseeno ne morejo v popolnosti prevrteti oglasov.
Vprašanja o implementaciji vmesnih oglasov smo naslovili tudi na Telemach, kjer so nam zagotovili, da Telemach pri ogledu za nazaj nima oglasov, ki se jih lahko preskoči zgolj po nekaj sekundah.
Obljubljajo, da lahko preskočiš oglase, a ne njihovih
V splošnih pogojih 30. člen T-2 ponuja storitev TV časovni zamik na področju Slovenije 24 ur na dan, sedem dni v tednu, vse dni v letu. T-2 tako navaja, da nudi funkcije TV časovnega zamika za 72 ur, pri določenih programih pa za sedem preteklih dni nazaj od trenutka sočasnega oddajanja posamezne vsebine določenega programa.
Sestavni del storitve TV časovnega zamika so na podlagi splošnih pogojev tudi vstavljene oglasne vsebine, ki razen v primeru, ko je podano soglasje za obdelavo osebnih podatkov naročnikov za namen trženja, predstavljajo splošne oglasne vsebine (tj. oglasne vsebine, ki so enake za vse naročnike storitev IPTV).
Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) ob tem poudarjajo, da čeprav ima T-2 to možnost omenjeno v splošnih pogojih, v svojih oglasnih akcijah izrecno izpostavljajo, da ob uporabi storitve časovnega zamika uporabnik lahko preskakuje oglase. "Česar pa v primeru njihovih oglasov v sami storitvi ne more," so dodali.
ZPS se sicer na vprašanje, ali gre za sporno oglaševalsko prakso oziroma zavajanje naročnikov, ni opredelil.
Pač zelo enostavno prekličeš naročnino na tv. Obstajajo tudi drugi ponudniki kot recimo Netflix ki reklam sploh nima. Pa tudi …
Uveljavljena praksa je lupljenje uporabnikov, ki jo Telekom imenuje OPTIMIZACIJA!
Meni že od nekdaj ni jasno, če plačujemo RTV naročnino, zakaj nas potem RTVSL posiljuje z reklamami? Ali naj denar …