'Plinski terminali so v interesu EU'

Foto: Žurnal24 Plin_AP
Če so bile naše pripombe upoštevane, ne bo ovir za nadaljevanje projekta plinskega terminala v Žavljah, je okoljski minister Erjavec komentiral zeleno luč italijanske vlade za gradnjo terminala.
Oglej si celoten članek

Italijanska vlada je odobrila načrt za gradnjo kopenskega plinskega terminala družbe Gas Natural v Žavljah pri Trstu z zmogljivostjo do osem milijard kubičnih metrov plina na leto. Novico je v sredo zvečer sporočil italijanski zunanji minister Franco Frattini, ki se je ob nedavnem zasedanju zunanjih ministrov držav članic skupine G8 v Trstu obvezal, da bo posegel v pospešitev postopka odobritve načrta za gradnjo kopenskega terminala. Italijanska vlada je dala zeleno luč terminalu, potem ko je diplomatska misija Sloveniji pojasnila možnosti izvedbe načrta.

 

Slovenija najslabše pripravljena

Komisar EU za energijo Andris Piebalgs je Slovenijo izpostavil kot državo, ki je v EU med najslabše pripravljenimi na morebitno plinsko krizo. "Stanje je tako: treba je več vlagati v energetsko povezljivost," je menil in spomnil na okoli dvesto milijonov evrov, ki bi jih bilo treba prispevati za plinovod od avstrijske meje do Ljubljane.

Vse je odvisno od upoštevanja slovenskih pripomb
Slovenska vlada je že med junijskim obiskom italijanske delegacije vzela na znanje, da namerava italijanska vlada pospešiti postopke v zvezi s projektom gradnje plinskih terminalov v Žavljah, je dejal okoljski minister Karl Erjavec. Dodal je, da se bo že naslednji teden sestala medresorska skupina, ki bo pregledala odgovor italijanske strani na pripombe Slovenije v zvezi s čezmejnimi okoljskimi vplivi. "V zvezi s tem bomo na vladi razpravljali o nadaljnjih korakih. Ena izmed možnosti je, da so naše pripombe upoštevane, potem ne bi bilo več ovir za nadaljevanje tega projekta," je pojasnil minister.

Slovenija si pridržuje pravico do pravnih postopkov
Če niso bile upoštevane, bi po ministrovem mnenju nadaljevali pogovore z italijansko stranjo."Če ne bi privolili v te pogovore, ostane možnost uporabe pravnih sredstev," je še pojasnil Erjavec. Ob argumentaciji, da projekt povzroča čezmejne negativne okoljske vplive, bi se vlada lahko poslužila možnosti tožbe na evropsko sodišče v Luksemburgu.

Plinski terminali so, tako Erjavec, v interesu EU. "Kot EU smo energetsko odvisni od plina, zlasti ruskega. Terminal v Žavljah naj bi omogočal nove dobave iz severne Afrike," je še dejal minister in dodal, da je dobro, da imamo neko energetsko oskrbo, da pa morajo biti terminali postavljeni na območjih, ki ne ogrožajo zdravja ljudi in ekosistemov.

Šeststo milijonov evrov, 40 mesecev
Naložba v gradnjo kopenskega terminala španske družbe Gas Natural pri Žavljah bo vredna skoraj šeststo milijonov evrov, družba Gas Natural pa naj bi obrat zgradila v 40 mesecih. Gradnja vključuje dva rezervoarja, vsak z zmogljivostjo 140 tisoč kubičnih metrov plina, na leto pa naj bi terminal predelal do osem milijard kubičnih metrov plina. Projekt naj bi ustvaril štiristo novih delovnih mest: 80 ljudi bi neposredno delalo v terminalu, 320 pa naj bi jih bilo zaposlenih v drugih dejavnostih, ki bi bile povezane z obratom.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.