"Posli ali javna služba"

Foto: Žurnal24 Policija nedavno nesrečo sedežnice še preiskuje, tudi delo prometnega inšpektorj
Protikorupcijska
komisija: Bedrač je v navzkrižju interesov. Minister Vlačič ga poziva, naj se odloči.
Oglej si celoten članek
Kazenska ovadba je pri tožilki

Zadeva: Pohorska vzpenjača. Kazenska ovadba, ki jo je policija septembra podala na mariborsko okrožno tožilstvo – zaradi zrušitve osmega stebra Pohorske vzpenjače, ko so tri gondolske kabine padle v globino –, je še vedno v presoji pri državni tožilki. Policisti so ovadbo, ki so jo novembra dopolnili, podali zoper dve odgovorni osebi, neuradno zoper direktorja Pohorske vzpenjače Srečka Jesenška in tehničnega direktorja Robertina Ribiča, in sicer zaradi utemeljenega suma, da sta storila kaznivo dejanje ogrožanja posebnih vrst javnega prometa. “Gre za obsežno in zahtevno zadevo, ki je bila vročena državni tožilki in o kateri se bo ta še ta mesec meritorno odločila,” pojasnjuje Elizabeta Györkös, vodja mariborskih tožilcev.

“Z Bedračem se bom najprej pogovoril. Mora sprejeti odločitev, ali se bo ukvarjal s posli ali javno službo. Po mojih prvih informacijah pa je že sam ponudil, da bi ob navzkrižju interesov podal odstop,” o svojem višjem referentu Gorazdu Bedraču, zaposlenem na direktoratu za železnice in žičnice za področje žičnic, pravi prometni minister Patrick Vlačič.

Da je Bedrač v navzkrižju interesov, je ugotovila protikorupcijska komisija, saj je 13,9-odstotni lastnik Športnega centra (ŠC) Pohorje, ki je upravljalec žičniške oziroma športne infrastrukture: “Za obratovanje žičnic mora družba ŠC Pohorje pridobiti potrebna upravna dovoljenja, ki jih izdaja direktorat za železnice in žičnice, katerega področje spada v pristojnost enote, ki jo vodi Gorazd Bedrač,” meni komisije.

Pripravlja zakonodajo
Prometni minister še pojasnjuje, da Bedrač na samo izdajanje dovoljenj nima vpliva, saj jih izdajajo pooblaščene institucije, je pa tisti, ki sodeluje pri pripravi predpisov s področja žičnic in smučišč, čeprav večinoma področje urejajo standardi.

Na pomanjkljive predpise pa so pristojno prometno ministrstvo že opozarjali na Zavodu za gradbeništvo (Zag) Slovenije, ki poleg inštituta za varstvo pri delu Maribor opravlja strokovno-tehnične preglede. “Takoj po julijskem dogodku na Pohorski vzpenjači je Zag Slovenije podal predlog sprememb pravilnika o strokovno-tehničnih pregledih, vendar od predložitve do danes od ministrstva za promet še nismo dobili odgovora,” pravi Bojan Jarec, vodja odseka za kovinske konstrukcije in transportne naprave pri tem zavodu. Zag je opravljal omenjene preglede samo na Pohorski vzpenjači, in to do lanske nesreče, pozneje pa ne več.

Nov pravilnik jeseni
Na ministrstvu za promet obljubljajo, da bi lahko bil novi pravilnik o strokovno-tehničnih pregledih za žičniške naprave, ki ga pripravljajo in bo podrobneje opredelil preglede, v državnem zboru jeseni. A o vsebini pravilnika niso obveščeni pri nobeni od dveh pooblaščenih institucij, ki omenjene preglede opravljata. Kot smo že poročali, je novi pravilnik nujen, saj imamo sodobno evropsko zakonodajo, ki je sicer pisana za pregledovanje novih naprav, ne pa starih, kakršna je večina na slovenskih smučiščih.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.