Prodaja blagovnih znamk – finta

Foto: Benjamin Kovač
Foto: Benjamin Kovač
KBM Leasing ni kupil revij, ampak blagovne znamke. Te pa niso mediji, to je industrijska lastnina – je za zurnal24.si nakup 44 blagovnih znamk revij, ki jih je izdajalo podjetje Delo Revije, pojasnil medijski strokovnjak in direktor urada za intelektualno lastnino Jurij Žurej.
Oglej si celoten članek

Podrobneje primera ni hotel komentirati, dodal je le, da bo urad stanje, ki je zakonito, ko pridobi dokumente, le vpisalo v register znamk, s čimer bo delo urada zaključeno.

Če bi KBM Leasing, ki je hčerinsko podjetje Nove KBM, kupil medij, bi moralo na podlagi 58. člena zakona o medijih za prenos lastništva pridobiti soglasje ministrstva za kulturo, kar pa mu za blagovne znamke ni treba storiti.

"Seveda pa bi bilo treba v takšnem primeru tudi priglasiti koncentracijo, če sta izpolnjena dva ekonomska pogoja: da gre za podjetje, ki ima 35 milijonov evrov prometa v predhodnem poslovnem letu. V tem primeru je posebej pomembno, če pride do spremembe kontrole nad podjetjem. Če gre za samostojno podjetje, ne gre za spremembo kontrole," je postopek nakupa medija pojasnil direktor urada za varstvo konkurence Damjan Matičič. Primera Dela Revij ni hotel komentirati, češ da gre za poslovno odločitev poslovodstva NKBM.

Reševanje blagovnih znamk?

"Gre za reševanje Matjaža Kovačiča (predsednika uprave NKBM)," nam je pod pogojem anonimnosti povedal odličen poznavalec slovenske medijske scene.

"Gre za 'finto', saj ni isto, če kupiš ves časopis ali samo blagovno znamko. Če kupiš časnik, z njim kupiš zaposlene, opremo, računalnike, mize in blagovno znamko, pa tudi dolgove. Če kupim blagovno znamko, moram jutri ustanoviti nov časopis, zaposliti nove ljudi. Dolgov pa zagotovo ne bom imel," pojasnjuje ozadja manevra javne dražbe NKBM, katere se je danes udeležil le predstavnik KBM Leasing.

On je po izklicni ceni dobrih deset milijonov evrov blagovne znamke, kot so Naša žena, Lady in ostale, zasegel kar v paketu in s tem postal njihov ekonomski lastnik.

Izhajanje blagovnih znamk?

"Nova KBM je banka in kot takšna primarno zasleduje svoj ekonomski interes, s katerim želi dobiti povrnjena posojena sredstva. Ne moremo in ne želimo se ukvarjati z založniško dejavnostjo, zato bomo predvidoma do konca septembra sprejeli vse potrebne poslovne ukrepe, ki bodo ne eni strani omogočili zavarovanje ekonomskega interesa banke, na drugi pa bodo omogočili dolgoročno in nemoteno izhajanje blagovnih znamk in s tem tudi ohranitev delovnih mest," obljubljajo iz banke.

"S tem se bodo zdaj ukvarjali oškodovani upniki: če daš firmo v stečaj, je upnik lahko država, če nima plačanih davkov, delavci, ki nimajo plačanih prispevkov, ali honorarci, ki že pet mesecev niso prejeli honorarjev. Ni najboljša popotnica, da nov časopis začneš na ta način," še ocenjuje naš sogovornik.

Za komentar dogajanj na medijski sceni smo prosili tudi ministrstvo za kulturo, a so nam pojasnila zaradi dopustov pristojnih obljubili za naslednji teden.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.