Projekt drugi tir se spet zapleta, razpis naj bi razveljavili

Foto: Anže Petkovšek Vlada je z družbo 2TDK sklenila koncesijsko pogodbo za gradnjo in gospodarjenje z drugim tirom železniške proge Divača-Koper. Pogodbo so podpisali ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, generalni direktor 2TDK Dušan Zorko in direktor 2TDK Marko Brezigar.
Foto: Anže Petkovšek Vlada je z družbo 2TDK sklenila koncesijsko pogodbo za gradnjo in gospodarjenje z drugim tirom železniške proge Divača-Koper. Pogodbo so podpisali ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, generalni direktor 2TDK Dušan Zorko in direktor 2TDK Marko Brezigar.
Na ministrstvu se bojijo morebitnih zamud, do katerih bi lahko prišlo, če bi se ponovno zaprle meje za državljane tretjih držav.
Oglej si celoten članek

Morebitna menjava direktorja 2TDK

Po informacijah portala necenzurirano.si naj bi ministrstvo za infrastrukturo, ki ga vodi Jernej Vrtovec, od Dušana Zorka, direktorja podjetja 2TDK, zahtevalo, da se razpis za gradnjo drugega razveljavi. A Zorko naj bi temu nasprotoval, zato naj bi se v vladi krepil pritisk za njegovo zamenjavo.

Zapletlo se je namreč pri iskanju ponudnikov za gradnjo – v igri za gradbena dela, ocenjena na 700 milijonov evrov, naj bi večinoma ostali gradbinci iz Turčije in Kitajske. A ti v primeru novega vala epidemije covid-19 morda ne bi mogli pripeljati svojih delavcev v Slovenijo (kar se je nedavno pokazalo tudi v primeru gradnje predora Karavanke), zato po oceni ministrstva ta izbira predstavlja tveganje, da bi pri gradnji prišlo do večjih zamud.

Razveljavitev obstoječega razpisa in objava novega

Foto: mzi drugi tir dNovinarji portala necenzurirano.si poročajo, da bi v primeru, da podjetje 2TDK res izloči vse ponudbe, v katerih sodelujejo Kitajci in Turki, na izbiro ostala le še ena ponudba. To je oddala češka družba Metrostav v sodelovanju z Gorenjsko gradbeno družbo (GGD) in novomeškim CGP.

"Tudi zato naj bi bila edina rešitev po oceni ministrstva razveljavitev obstoječega razpisa in objava novega," so zapisali na portalu. A po njihovih informacijah temu v 2TDK nasprotujejo, saj da je v različnih kombinacijah ponudnikov vključenih dvajset slovenskih podjetij, poleg tega naj bi se bali zamud. Če bi pogodbo z izbranim izvajalcem podpisali že letos, bi se dela začela prihodnje leto, a če ne bodo končana do leta 2023, bi lahko v skrajnem primeru ostali brez nepovratnega evropskega denarja.

To je sicer malo verjetno, saj naj bi Evropska komisija (EK) zaradi posledic pandemije razmišljala o podaljšanju rokov za črpanje evropskih sredstev iz aktualne perspektive.

Evropa ne želi več kitajskih investitorjev

Novinarji portala necenzurirano.si ugotavljajo, da naj bi bila resnična težava predvsem v spremembi globalnih razmerij, saj se "ljubezen med EU in Kitajsko že nekaj časa ohlaja". Nemčija, Španija in Italija so recimo v zadnjih mesecih sprejele zakone, ki otežujejo prevzeme strateških domačih, predvsem visokotehnoloških in infrastrukturnih podjetij.

Tudi Manfred Weber, vodja poslancev Evropske ljudske stranke (EPP) v evropskem parlamentu, je pred dnevi dejal, da bi morali kitajskim vlagateljem za leto dni prepovedati nakupe evropskih podjetij, še opozarjajo novinarji portala necenzurirano.si.

Izločitev nelojalne konkurence

Že prejšnji mesec je sicer slovenska vlada sprejela interventni zakon, ki omogoča izključevanje ponudnikov iz tretjih držav, ki konkurente premagujejo z neobičajno nizkimi cenami, iz razpisov. Država naj bi tako tudi preverjala, ali prejemajo prikrito pomoč matičnih držav in na tujih trgih uporabljajo nepoštene poslovne prakse.

"Zorko teh signalov očitno ne želi razumeti. Ravno nasprotno, že pred časom smo poročali, da so se vsi kitajski ponudniki, ki jim je 2TDK priznal sposobnost za gradnjo drugega tira, v zadnjem desetletju znašli na črni listi Svetovne banke. Eden od njih, China State Construction Engineering Company, je nanjo prišel dvakrat – nazadnje še junija lani zaradi nepravilnosti pri gradnji avtoceste v Gruziji," opozarjajo na portalu. Dodajajo, da je bila kitajskim vlaganjem v drugi tir zelo naklonjena tudi nekdanja ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

  • 22:55 9. Junij 2020.

    na srečo živimo v EU in vsaj na mednarodnih projektih ne bomo plačevali 30 mio več, kot je potrebno, za …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.