Aeroklub Postojna se ponaša z največjo zbirko obnovljenih starodobnih letal v Sloveniji, vsa so originalna in večinoma še leteča. Toda zbirka, kot tudi celotna naša letalska dediščina, kljub letošnji stoletnici poleta bratov Rusjan nima ustreznega mesta. Jadralna in motorna letala aerokluba so stisnjena v pretesnem hangarju.
Oldtajmerji nad Postojno
Zbirka. Aeroklub jo lahko javnosti predstavi le na tradicionalni prireditvi Oldtimerji nad Postojno, ki poteka vsaki dve ali tri leta, nanjo pa povabijo pilote s starodobnimi letali iz celotne Slovenije.
Več tisoč ur prostovoljnega dela
"Naš dolgoletni sen je, da bi več tisočurno prostovoljno delo nekaterih članov pri obnovi letal, njihovo zagnanost in znanje, ki ga imajo danes le še redki, dobilo svojo vrednost z oblikovanjem muzejske zbirke," pravi Miha Matevžič, predsednik aerokluba. Stara letala, ki so del zbirke, so bodisi plod znanja in razvoja domačih konstruktorjev bodisi so letela na območju tedanje Jugoslavije. Med drugim gre za vojaška letala, ki jih je vojska, ko jih ni več potrebovala, predala aeroklubom. "Odnos do te dediščine je bil v preteklosti zelo slab. Vojska je ukazala uničiti odslužena letala. K sreči pa niso vsi poslušali ukazov in so letala skrivali po hangarjih, tako da so se ohranila do danes," razlaga Franc Jaklič, vodja obnove pri postojnskem aeroklubu.
Samo načelna podpora
"Smernice za muzejsko zbirko imamo jasne začrtane, nismo pa finančno dovolj močni, da bi lahko investicijo izpeljali sami," pravi Matevžič, ki projekt ocenjuje na 350 tisoč evrov, pri čemer bi levji delež odpadel na izgradnjo novega hangarja. Tega bi bilo treba zgraditi za osnovno dejavnost aerokluba, muzejska zbirka pa bi svoje mesto dobila v obstoječem. Strokovno pomoč pri postavitvi zbirke je že obljubil Notranjski muzej Postojna. Sicer pa zaenkrat podpore, razen načelne, za njihovo idejo v lokalnem in širšem okolju ni bilo, prav tako ne v Letalski zvezi Slovenije.